Page 51 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 51
50 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Değerlendirmeler
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Hocam çok teşekkür edi-
yoruz. Şimdi bizim programımızın bir formatı, daha doğrusu
formatlarından birisi hatibi dinlemek ve sonra oluşan soruları
veya olması gereken hususları hatipten arz etmek. Yani öğren-
mek. Allah razı olsun sizi dinledik şimdi bu konuda fikir beyan
etmek isteyen, soru sormak isteyen veya katkı sağlamak isteyen
hocalarımız varsa söz alırlar, size yöneltirler. Ona göre progra-
mımızı en geç yarıma kadar tamamlarız.
Prof. Dr. Mustafa BAŞ: Ben hocalarımızdan oturumla il-
gili katkılar bekliyorum. Yani çünkü burada konuşulan her şey
çözümlenecek ve onlar daha sonra yazılı olarak sizlere ulaştırı-
lacak. Onun için katkı bekliyorum.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Evet söz almak isteyen ho-
camız, soru sormak isteyen hocamız varsa buyursunlar.
Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Mustafa hocam çok te-
şekkür ederiz. Ziyadesiyle yararlandığımız bir ufuk turu oldu.
Çok kıymetli bir ilke ortaya koydunuz, dediniz ki yerleşik ka-
bullerin geçerliliği galiba bizi bugünlere taşıyamıyor. Kavram-
ların tarihine girmeyelim diye de kitap kavramını Kur’an-ı
Kerim’e sabitlemenin Ümmet-i Muhammed’e bir getirisi oldu
mu hocam. Yani Kur’an-ı Kerim olarak sabitlemek. En azın-
dan kültürel düzeyde bu yapıldı da bir alan daralmasına mı yol
açtı? Yoksa işte Kur’an-ı Kerim’i yine yasalar kaynağı, hüküm-
ler kaynağı gibi algılamamıza, anlamamıza ve bunun üzerinden
bir medeniyet inşa etmemize bir zemin hazırladı mı? Ahlaki il-
keleri kastediyorum. Bir hayat felsefesi kitabı dediniz o mana-
da. Sadece kanun gibi düşünmüyorsunuz.