Page 51 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 51

50              KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
             Değerlendirmeler


             Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Hocam çok teşekkür edi-
         yoruz. Şimdi bizim programımızın bir formatı, daha doğrusu
         formatlarından birisi hatibi dinlemek ve sonra oluşan soruları
         veya olması gereken hususları hatipten arz etmek.  Yani öğren-
         mek. Allah razı olsun sizi dinledik şimdi bu konuda fikir beyan
         etmek isteyen, soru sormak isteyen veya katkı sağlamak isteyen
         hocalarımız varsa söz alırlar, size yöneltirler. Ona göre progra-
         mımızı en geç yarıma kadar tamamlarız.

             Prof. Dr. Mustafa BAŞ: Ben hocalarımızdan oturumla il-
         gili katkılar bekliyorum. Yani çünkü burada konuşulan her şey
         çözümlenecek ve onlar daha sonra yazılı olarak sizlere ulaştırı-
         lacak. Onun için katkı bekliyorum.

             Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Evet söz almak isteyen ho-
         camız, soru sormak isteyen hocamız varsa buyursunlar.

             Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Mustafa hocam çok te-
         şekkür ederiz. Ziyadesiyle yararlandığımız bir ufuk turu oldu.
         Çok kıymetli bir ilke ortaya koydunuz, dediniz ki yerleşik ka-
         bullerin geçerliliği galiba bizi bugünlere taşıyamıyor. Kavram-
         ların  tarihine  girmeyelim  diye  de  kitap  kavramını  Kur’an-ı
         Kerim’e sabitlemenin Ümmet-i Muhammed’e bir getirisi oldu
         mu hocam. Yani Kur’an-ı Kerim olarak sabitlemek. En azın-
         dan kültürel düzeyde bu yapıldı da bir alan daralmasına mı yol
         açtı? Yoksa işte Kur’an-ı Kerim’i yine yasalar kaynağı, hüküm-
         ler kaynağı gibi algılamamıza, anlamamıza ve bunun üzerinden
         bir medeniyet inşa etmemize bir zemin hazırladı mı? Ahlaki il-
         keleri kastediyorum. Bir hayat felsefesi kitabı dediniz o mana-
         da. Sadece kanun gibi düşünmüyorsunuz.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56