Page 376 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 376

PEDAGOJİK MEAL-TEFSİR YA DA
                 KUR’AN’IN PEDAGOJİK OKUNMASI

                   ÜZERİNE BİR TEKLİF DENEMESİ






                                            Prof. Dr. Cemal TOSUN

              Bir pedagojik meal-tefsirin yapılması gerektiğini düşünü-
          yorum. Aslında meal-tefsirin pedagojik yapılması gerektiğini
          düşünüyorum desem daha doğru olabilir.

              Pedagojik meal-tefsir, ya da meal-tefsirin pedagojik ya-
          pılması ile ne kastediyorum? Önce ne kastetmediğimi söyle-
          meliyim, belki. Kur’an’dan eğitim (bilgileri/bilimi) çıkaran bir
          okuma, meal-tefsir kastetmiyorum. Kur’an’a göre, surelere göre
          ya da ayetlere göre eğitimin anlamının, amacının, muhtevası-
          nın, yöntemlerinin neler olduğunu belirlemeye çalışan bir oku-
          ma ve meal-tefsir değil maksadım. Tefsir çalışmalarında bun-
          lara yönelik çıkarımlar da yer alabilir elbette. Benim kastetti-
          ğim, Kur’an’ı, bir eğitim bilim(cis)i, daha doğrusu din eğiti-
          mi bilim(cis)i birikimiyle ve mantığıyla iş birliği halinde oku-
          mak ve bir meal-tefsir yapmak. Dolayısıyla disiplinlerarası bir
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381