Page 376 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 376
PEDAGOJİK MEAL-TEFSİR YA DA
KUR’AN’IN PEDAGOJİK OKUNMASI
ÜZERİNE BİR TEKLİF DENEMESİ
Prof. Dr. Cemal TOSUN
Bir pedagojik meal-tefsirin yapılması gerektiğini düşünü-
yorum. Aslında meal-tefsirin pedagojik yapılması gerektiğini
düşünüyorum desem daha doğru olabilir.
Pedagojik meal-tefsir, ya da meal-tefsirin pedagojik ya-
pılması ile ne kastediyorum? Önce ne kastetmediğimi söyle-
meliyim, belki. Kur’an’dan eğitim (bilgileri/bilimi) çıkaran bir
okuma, meal-tefsir kastetmiyorum. Kur’an’a göre, surelere göre
ya da ayetlere göre eğitimin anlamının, amacının, muhtevası-
nın, yöntemlerinin neler olduğunu belirlemeye çalışan bir oku-
ma ve meal-tefsir değil maksadım. Tefsir çalışmalarında bun-
lara yönelik çıkarımlar da yer alabilir elbette. Benim kastetti-
ğim, Kur’an’ı, bir eğitim bilim(cis)i, daha doğrusu din eğiti-
mi bilim(cis)i birikimiyle ve mantığıyla iş birliği halinde oku-
mak ve bir meal-tefsir yapmak. Dolayısıyla disiplinlerarası bir