Page 306 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 306

KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ    305

          eliyle gerçekleştirmesidir. Nitekim “Allah iradesini gerçekleş-
          tirmek için iyi ve salih kullarını kullanır. Kötü insanlar da ken-
          di iradelerini gerçekleştirmek için Allah’ı dini istismar amacıy-
          la kullanır” diye bir söz vardır.

              Benzer şekilde Kur’an-ı Kerim’de “Biz insanların bir kıs-
          mını diğerleriyle defetmese, engellemeseydik yeryüzü ifsat olurdu.”
          (Hac, 40) ayeti Allah’ın kullarını kulları ile engellediğini vur-
          gulamaktadır. Nitekim cihatla İslam’ı savunan bazı kahraman
          insanlara Seyfullah yani Allah’ın kılıcı diyoruz. Allah’ın kela-
          mını diğer insanlara taşıdıkları, ilay-ı kelimetullah için savaş-
          tıkları için bu unvanı almayı hak ediyorlar. İşte Kur’an’ın pey-
          gamber sonrası korunmuş olması konusunu da ben böyle anlı-
          yor, bu korumanın kulların vesile ve vasıta kılınmasıyla sağla-
          dığını düşünüyorum.

              Sonuçta hepimiz Allah’ın yarattığı varlıklarız. Bizim bi-
          reysel manada Allah’la olan irtibatımız devam ediyor. Allah’la
          olan irtibatımız peygamberlerinki gibi vahiy ilişkisi şeklinde
          olmasa da ibadet ilişkisi, akıl ilişkisi, rüya ilişkisi, sezgi ilişki-
          si şeklinde devam ediyor. Çünkü bu özelliklerin hepsini bize
          bahşeden Allah’tır. Ancak bunların sağladığı işaret ve bilgi-
          lerin hiçbirisinde ismet yani doğruluk ve korunmuş olma ga-
          rantisi yoktur. Ancak söz konusu peygamberlik ve vahiy olun-
          ca işin şekli değişir ve sorumluluğun doğması için Allah Teâla
          kendi kelamını vahiy indikten sonra kıyamete kadar beşeri fi-
          illerle, eylemlerle korur. Ben yukarıdaki ayeti bu şekilde an-
          lıyorum. Fiili olarak Kur’an tarihine baktığımızda benim bu
          yorumuma elverişli süreçlerle karşı karşıya kalıyoruz. Hazreti
          Peygamber’in vefatından sonra artık vahiy gelme ihtimali kal-
          madığı için daha o hayattayken Kur’an’ı ezberlemiş insanlar
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311