Page 281 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 281

280             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         olarak kimi zaman hata etmesi, yanılması ve unutması gibi hu-
         suslarda beşerî bir durum olsa gerek diye düşünüyorum. Efen-
         dimiz, bir takım içtihadi hatalar yapmış ta olabilir. Münafık-
         larla alakalı aldığı karar, Bedir eserleriyle alakalı sahabesi ile
         istişare etmişti ve bir kısım sahabenin dediği yaptı ama vahiyle
         uyarılmış oldu.

             Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Bazı konularda, söz geli-
         şi gazvelerde yer seçimi gibi hususlarda karar değiştirmeler var.
         Bu beşeri fıtratından mı kaynaklanıyor, nübüvvetin bir fonksi-
         yonu mu?

             Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Peygamberin beşeri boyutu da
         var. Beşeri insani yönü de var. Ama risaletle alakalı yönü de var.
         Peygamber bu noktada vahiyle anında düzeltiliyordu anladığı-

         mız kadarıyla.  Çünkü Peygamber üsvei hasane ise model bir
         şahsiyet ise örnekliğe uygun olması gerekir. Özellikle konu dini
         ise bu böyledir, muhterem hocalarım. Diğer yandan Hz. Pey-
         gamber, onlara anlayamadıkları her konuda Kur’an’ı tefsir de
         etmiştir.  Fatiha’dan Kur’an’ın sonuna kadar zihinlerinde istif-
         ham olabilecek konularla alakalı kendilerine bilgi vermiştir o
         Peygamber. Hani sahabîler gelmişler ve nazil olmuş “Onlar iman

         ettiler, imanlarına zulüm karıştırmadılar…”(En’am: 82) ayetini
         dinleyince, imanlarımızla hepimizde zulüm vardır, diye hay-
         retlerini bildirmişler ve Hz. Peygamber de onlara, bu sorunun
         cevap mahiyetinde ayette kastedilen zulmün “şirk” olduğunu,
         bunun da Lokman: 13. âyette “Evlâdım! Allah’a ortak koşma.
         Çünkü şirk, gerçekten çok büyük bir zulümdür!”(Lokman:13)
         şeklinde ifade edildiğini bilmekteyiz.
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286