Page 279 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 279
278 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Hatt-ı Osmani’ye ve Arap gramerine uygun ise bu okuyuşlar
makbuldür. Yani biz bu on kıraatten hangisini Resulullah’ın
okuduğunu, hangi kıraat üzere son arzada bu kıraati gerçekleş-
tiğini bilemiyoruz. Ama mevcut sahih okuyuşlardan her biri-
nin bu okuyuş olması muhtemeldir. Mekkî b. Talib’in kanaati
bu şekildir. Efendim, beni sabırla dinlediğiniz için çok teşekkür
ediyorum ve hepinize saygılarımı ve hürmetlerimi sunuyorum.
Değerlendirmeler
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Sayın hocama çok teşekkür
ediyoruz. Allah razı olsun. Hocam çok teşekkür ediyoruz. Al-
lah sizden razı olsun. Gerçekten bugün dolu dolu bir gün ge-
çirdik, dinimiz adına da kitabımız adına da, kültürümüz adı-
na da çok istifade ettik. Allah sizleri başımızdan eksik etme-
sin Hocam. Bu vesileyle ben bir soru sorayım. Şimdi sabahle-
yin Hayrettin Hoca da ifade etti. Zat-ı alimizde ifade ettiniz
Kur’an-ı Kerim’in Levh-i Mahfuz’dan dünya semasına toptan
inmesi hadisesiyle esbab-ı nüzul arasında nasıl bir ilişki kuru-
labilir? Bu konuda bizi aydınlatır mısınız?
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Hocam bu bizim tarihselci al-
gıyla ve anlayışla bakıldığı zaman konu karmaşıklaşıyor. Yani
şimdi burada Allah-u Teâlâ’nın ilmi ezelisi ile kimin hangi so-
ruyu soracağını, vahyin indiği zaman diliminde hangi hadise-
nin meydana geleceğini ve meydana gelecek olan o hadiseyle
alakalı Allah’ın, zaten onların soracakları tüm bu soruları zatı-
nın bilmekte olduğu ifade edilir. Ama tarihselci anlayışla ba-
kıldığı zaman Levh-i Mahfuz’da böyle bir şey yok. Allah Teâla
mutlak iradesinin bir döneminde Hz. Muhammed’in yaşadığı
dönemde o günkü şartlara göre, konjonktüre göre ilahi irade