Page 280 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 280
VAHİY İNZAL VE TENZİL KAVRAMLARI 279
onlara böyle tecelli etmiştir. Böyle bir hitapla muhatap olarak
onlara cevap vermiş olmaktadır.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Hocam! Çok teşekkür ede-
riz. Seyfettin Hoca’m bir soru soracak.
Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Şimdi ben Hz.
Muhammed’i kurtarmayacağım. Onun buna ihtiyacı yok za-
ten. Kendimi, imannımı kurtaracağım. Şimdi benim inandı-
ğım peygamber sıdk, emanet, ismet, fetanet ve tebliğ sıfatlarına
sahip birisiydi. Acaba ben bugüne kadar yanlış bir nübüvvet/
peygamberlik inancına mı sahip olmuşum? Mehmet Hoca’m,
sizin anlattığınızdan veya anladığımdan hareketle diyorum ki
kendine gelen vahyi anlamayan bir insanda fetanet olur mu? Ve
Allah böyle birini peygamber seçer mi?
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Hocam ben Hz. Peygambe-
rin bir anlık anlayamamış olabileceğini muhtemel görüyorum.
Ama o anda konuyu Cebrail ile müzakere ediyor ve kendisi-
“
ne “هِنَْايِّبِ َانَيَِّلِعِ نِإِ مُْثُ” Biz onun beyanını, izahını sana yapaca-
َ
َ
ُ َ ْ َ َ
ğız” ayeti gereği melek açıklıyor. Çünkü Hz. Peygamberin bir
tebliğ görevi var, bir tebyin görevi var. Nahl Suresi kırk dörtte
ِ
ِ
“...سِانَلِلَ نِيِّبَتَلَ” ifasiyle Hz. Peygamber’e açıklama görevi verilmiş
َ
ُ
َ � َ
olduğu bildiriliyor. Peygamber Kur’an-ı Kerim’deki mücmel
müphem mutlak olan ifadeleri tebyin etmiş, açıklamış, izah et-
miştir. Onun için sürekli vahiyle irtibatlı ve bağlantılı olmuş-
tur. Ya namazların detayları, orucun mahiyeti, haccın uygula-
ِ
ِ
ma biçimleri “مْكُكُسَُانَمِ ينَعِ وَذِخَ” ifadesiyle “Haccın menâsiki
ُ َ
ُ
ْ َ � َ ُ
475
benden alın buyurmuştur Hz. Peygamber. Bu çerçevede Hz.
Peygamber anlamayıp da kim anlayacak? En büyük müfessir
Peygamber aleyhisselamdır. Ancak Hz. Peygamber’in bir insan
475 Müslim, Hac, 310.