Page 275 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 275

274             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

             -Nerede geçiyor hocam?

             -Hac Suresi elli ikinci ayetin tefsirine bakılabilir hocam.

             Ayet şöyledir:


          ِ ِ
                                                       ِ
                                                           ِ
                                                   ِ
                                  ِ ٓ ِ
               �
         ۚهِتَيِّنَمُِا يفَ نِاَطَيِّشَلَا ىَقِْلََا ىَ ٓ نَمْتِ اَذَا  َ لاَّا يِبَنْ  َ لاَّوَ  ٍ لٍوسُرَّ نمِ كَلِبََقَ نمِ انَْلِسُرََّا امِوَ
                 ُ
                                                     َ
                                      ٍ َ
                         َ
                     َ
                             � َ
                                                                   ٓ
         �
                                                             َ
                                               ُ َ ْ
                                           َ
          َ ْ
                                                       ْ ْ
                                                               َ ْ
                                                                   َ َ
                              َ
                    ْ
                                      �
               ٓ
                                         ِ
                                   ِ
                                                        ِ
                                  ؕ
                     ۙمْيِّ�كُحَ مْيِّ�لِعِ  � للّهاوَ هِتِايُٰا  � للّها مْكُحَيُ مُْثُ نِاَطَيِّشَلَا يقِْلِيُ امِ  � للّها خْسَنَيِّفَ
                                                                   ْ َ
                                                ُ
                                                    َ
                                                                ُ
                     ٌ  َ ٌ  َ ُ َ � َ ُ ُ  ْ ُ َ  ْ     ُ َ ُ    َ َ
             “Senden önce hiçbir resûl ve nebi göndermemiştik ki o, te-
         menni ettiği zaman, şeytân onun temennisine (bir düşünce) atmış
         olmasın. Fakat Allâh, şeytânın attığını siler, sonra kendi âyetlerini
         sağlamlaştırır. Allâh, ‘alim (bilen)dir, hakim (sağlamlaştıran)dır.”
             Hocam, bu âyet Garanik rivayeti olarak tarih kitaplarında
         da işlenmiş ve ona göre yorumlanmıştır. Turan Dursun ve İl-
         han Arsel gibi yazarlar tarafından kullanılabilirmiştir. Nitekim
         geçmiş yıllarda “Şeytan Ayetleri” başlıklı bir eser kaleme alan
         Selman Rüştü isimli Hintli bir yazar da Kur’an’ın şeytan ayet-
         lerinden oluştuğu tezini işlemesine bu tür rivayetler malesef il-
         ham olmuş gibidir.
             Elbette bu rivayete ve düşünceye itibar etmemiş mümkün
         değildir. Böyle bir şeyi kabul etmemiz durumunda yani vahyin
         Hz. Peygamber’e, inişi esnasında şeytanın sık sık araya girdi-
         ği Nebi’nin de  (as.) bu konuda bir mücadele yaşadığı ve vahyi
         insanlara ulaştırması noktasında sıkıntı çektiği gibi bir düşün-
         ce akla gelmektedir. Konu ilgili makalelerde da bu durum eleş-
         tirilmektedir. Ancak bir İslam Tarihçisi arkadaşla bunu konuş-
         tuğumuzda,  o diyor ki, “Mehmet Hoca’m, نِإِوَ ،ىَلِعِلَا قَيِّنْارغَلَا كَلِتِ
                                                         ُ
                       i
         ىَجْتِرتََلَ نهُتَعِافَشْ    fadesi Araplarca Cahiliye döneminden beri bili-
           َ
            َ ُ
         nen bir sözdür. Onlar bu sözü duyunca kulak kesilmiş olabilirler.
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280