Page 273 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 273

272             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         Kur’ân’ı cem’ etmedi.”demiş ve bunları Ebu’d-Derdâ, Muaz İbn
         Cebel, Zeyd İbn Sâbit ve Ebû Zeyd ki, biz buna vâris olduk.”
         saymıştır.  471

             Ulema “Kuran’ı cem edenler” ifadesini tevil etmiştir. Yani
         iki kapak arasına alanlar kabilinden belki düşünmüş olabilir.
         Burada yani peygamber döneminde vahyin devam etmesinden
         dolayı yoğun bir şekilde Kuran’ı bilseler de Enes b. Malik’in o
         listesinde Hz. Ali yok mesela. Abdullah İbni Mesud yok me-
         sela. O kendi kabilesindeki insanları öne çıkartır. Çünkü Evs
         ve Hazrec arasında bir rekabet vardı. O Hazreç kabilesindendi.
         Çünkü Evs kabilesinden olan Hanzala meleklerin cenazesini
         yıkadığı bir kimseydi. Benzer şekilde arıların cenazesini koru-
         duğu Asım b. Sabit onlardandı. Yani o da Evs kabilesindendi.
         Şahitliği iki şahitliğe beden olan Huzeyme’de yine bu kabi-
         ledendi. Enes bu nedenle kendi kabilesinden olan bu kârîleri
         zikrederek onları öne çıkartmıştır.

              -Devam edin Hocam.

             - Ben bitiriyorum birazdan hocam.

             - Devam edin hocam. Bir de anlatılanlarla alakalı bazı so-
         rularımız olacak.

             - Kıymetli hocalarım, vakti uzattığımın farkındayım.
         Muhtemelen yoruldunuz. Vahyin inişi hususunda kaynakların
         yer verdiği Garanik hadisesi var. Garanik hadisesi vahyin sübu-
         tuyla alakalı kaynaklarımızda yaygın bir şekilde yer almakta-
         dır. Buna göre Peygamber aleyhisselama -ki bu konuda birkaç





         471     Buharî, ay.
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278