Page 247 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 247
246 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Bir de Seyfettin Hoca’nın dikkat çekici bir sorusu vardı: Bizim
bir yaramız mı var? O yüzden mi birtakım şeyler arıyoruz, diye
sordu. Şimdi, Hayrettin Hoca sizin ortaya koyduğunuz gele-
neksel açıklamada hiçbir sorun yok. Yaptığın açıklama ile bi-
zim ezberimizi bozmadın, teşekkür ederim. Ama ezber bozan
ve kendi içinde mantıklı, tutarlı gözüken bazı yeni yaklaşımlar
var. Önce bizim bir yaramız var da bu nedenle mi bu konular
üzerinde konuşuyoruz? Sorusu üzerinde duralım: Biz bu za-
mana kadar “İnna nahnü nezzelnezzikra…” ayetini Kur’an’ın
Allah tarafından korunmasına delil olarak anlıyorduk. Şimdi
konunun uzmanı arkadaşlar, bu ayetin kitap hakkında olmadı-
ğını peygambere gelen vahiyle ilgili olduğunu söylüyorlar. Bu
durumda şöyle bir soru ortaya çıkıyor: Elimizdeki kitap iddia
edildiği gibi Allah tarafından korunmuş bir metin değil mi?
Evet, bence bizi bu konularda konuşturan yara budur. Bizim
elimiz bu yeni açıklamayla zayıflamıştır. Biz elimizdeki kitabın
metninin ilahi olduğunu, öbürlerinin beşer yazarlar tarafından
üretilmiş metinler olduğunu söylüyorduk. Şimdi uzmanlar ko-
nuyla ilgili değişik şeyler söylemeye başladı: Yazım işi Peygam-
berimiz zamanında Medine döneminden itibaren başlandı de-
niliyor; Mekke döneminde yazılmasıyla ilgili rivayetlerin sı-
kıntılı olduğu söyleniyor. Yani Allah’dan peygamberine gelen-
ler hususunda bir sıkıntı yok ama Hz. Muhammed’in kendisi-
ne gelen vahyi kitap olarak metinleştirmek gibi bir derdi yoktu
deniyor. Bu konuda zatıâliniz yazının yanında hıfz da vardı di-
yorsunuz ama hıfz konusunda da elde bir metin yoktu ki onun
hafızı olsun deniyor! Ben bu konuları benim açımdan üzerinde
durulması gereken temel sorun olarak görüyorum. Hıfz aye-
ti bizim elimizdeki kitabı kapsamıyorsa eğer; elimizdeki ki-
tap, Allah’ın koruması dâhilinde olan bir kitap değilse eğer, o