Page 244 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 244
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 243
olarak şu ifade kullanılıyor. Bugün dünyadaki bütün fırkaların
evindeki Kur’an aynı. Belki Allah-ü Teâla’nın kullar vasıtasıyla
Kuran’ı korumayla alakalı bir mucize aranıyorsa buradan hare-
ket ederek olayı gündemde tutmak daha sağlıklı. Bu bilimsel
tartışmaların tabii ki önemi var. Lüzumsuz da görmüyorum en
azından müsteşriklerin bu iddialarına cevap verme açısından
meydan okuyan bir taş gibi. Kıssaların izini sürüyoruz, nereden
gelmiştir kabilinde? İlk kaynakları önemli ama özellikle şu an-
daki mevcut vakıa açısından çok önemli şeyler değiller. Bura-
da bir ifadeniz dikkatimi çekti. Kur’an-ı Kerim okumayı iba-
detleştirmemiz lazım. Evet. Tabii ki ben de kıraat okumuş biri
olarak bundan mutluluk duyarım. Hatta Kur’an’ın nazmının
manasını anlamasak da şifa olduğu konusunda inancım tam
hiç şüphesiz. Biliyorsun üç ayağı vardır Kur’an meselesinin. Bir
tilaveti, iki anlaşılması, üç yaşanması. Nasıl bir anlayıştır ki ta-
rih boyunca bize tilavet duygusallığımızın etkisiyle ofsayt ede-
rek o kadar çok işlemiş ki kanımıza ruhumuza. Allah’a şükür
bugün buraya gelirken Eskişehir’de yaklaşık elli altmış tane ha-
fızın icazet merasimi var. Aklım orada. Ancak bu merasimlerde
bulduğumuz heyecanın onda birini anlaşılması konusunda bula-
biliyormuyuz. Acaba diyorum bizim bu Kur’an zaafımız pozitif
anlamda, yani Kur’an sevgimiz, kullanıldı da istismar mı edil-
di. Bizleri buraya mı yoğunlaştırdılar da manası konusunda bizi
daha mı pasif hale getirdiler. Burada o ifadeniz beni biraz endi-
şeye sürükledi. Bazı arkadaşlara şöyle bir fikrimi ilettim. Hafız
olan gençlere, çocuklara birinci cüz de ana konular şunlar, ikin-
ci cüzde ana konular da şunlar, şu surede şu davranışlar şeklinde
Kur’an’ın manasına, anlamına dair bilgi verilse ne olur? Kimse
kulak asmıyor. İşin bu yönü dikkate alınarak ibadet meselesinde
üslubu daha dikkatli kullanmak gerekir gibi düşünüyorum.