Page 244 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 244

HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 243

          olarak şu ifade kullanılıyor. Bugün dünyadaki bütün fırkaların
          evindeki Kur’an aynı. Belki Allah-ü Teâla’nın kullar vasıtasıyla
          Kuran’ı korumayla alakalı bir mucize aranıyorsa buradan hare-
          ket ederek olayı gündemde tutmak daha sağlıklı. Bu bilimsel
          tartışmaların tabii ki önemi var. Lüzumsuz da görmüyorum en
          azından müsteşriklerin bu iddialarına cevap verme açısından
          meydan okuyan bir taş gibi. Kıssaların izini sürüyoruz, nereden
          gelmiştir kabilinde? İlk kaynakları önemli ama özellikle şu an-
          daki mevcut vakıa açısından çok önemli şeyler değiller. Bura-
          da bir ifadeniz dikkatimi çekti. Kur’an-ı Kerim okumayı iba-
          detleştirmemiz lazım. Evet. Tabii ki ben de kıraat okumuş biri
          olarak bundan mutluluk duyarım. Hatta Kur’an’ın nazmının
          manasını anlamasak da şifa olduğu konusunda inancım tam
          hiç şüphesiz. Biliyorsun üç ayağı vardır Kur’an meselesinin. Bir
          tilaveti, iki anlaşılması, üç yaşanması. Nasıl bir anlayıştır ki ta-
          rih boyunca bize tilavet duygusallığımızın etkisiyle ofsayt ede-
          rek o kadar çok işlemiş ki kanımıza ruhumuza. Allah’a şükür
          bugün buraya gelirken Eskişehir’de yaklaşık elli altmış tane ha-
          fızın icazet merasimi var. Aklım orada. Ancak bu merasimlerde
          bulduğumuz heyecanın onda birini anlaşılması konusunda bula-
          biliyormuyuz. Acaba diyorum bizim bu Kur’an zaafımız pozitif
          anlamda, yani Kur’an sevgimiz, kullanıldı da istismar mı edil-
          di. Bizleri buraya mı yoğunlaştırdılar da manası konusunda bizi
          daha mı pasif hale getirdiler. Burada o ifadeniz beni biraz endi-
          şeye sürükledi. Bazı arkadaşlara şöyle bir fikrimi ilettim. Hafız
          olan gençlere, çocuklara birinci cüz de ana konular şunlar, ikin-
          ci cüzde ana konular da şunlar, şu surede şu davranışlar şeklinde
          Kur’an’ın manasına, anlamına dair bilgi verilse ne olur? Kimse
          kulak asmıyor. İşin bu yönü dikkate alınarak ibadet meselesinde
          üslubu daha dikkatli kullanmak gerekir gibi düşünüyorum.
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249