Page 250 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 250
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 249
okuyor, o metni peygamber hıfzediyor. Kalbine nakşoluyor.
Mesela biz Arapça konuşuyoruz. Türkçe konuşuyoruz. Bir rüya
görüyoruz. Rüyayı Türkçe olarak ifade ediyoruz. Gördüğümü-
zü naklediyoruz mesela bizim belleğimizde o var. O açıdan ben
hem lafzının hem manasının peygambere verildiği kanaatini
taşıdığımı söyleyebilirim.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Efendim Ahmet Hikme
Eroğlu. Buyur hocam. Teşekkür ederim hocam.
Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Vakit daraldı o yüz-
den fazla konunun detaylarına girmek istemiyorum. Burada ha-
kikaten daha önceki toplantıları da düşünerek Kur’an âlimleri
arasında bulunmaktan son derece müstefit olduğumu söyle-
mek istiyorum. Hem Türkiye İlahiyatçılar Birliği Vakfına hem
de MAKAM olarak size hem de onlara teşekkür ediyorum.
Şimdi buradaki bu kadar tartışmalar döndü dolaştı Kur’an-ı
Kerim’in bozulmadan günümüze geldiği ve diğer kitapların da
gelmediği konusuna dayandı. Biz bu koruma ayetini nasıl an-
larsak anlayalım. Kur’an’ı Kerim sadece biz okumuyoruz, Hris-
tiyanlar okuyor, Yahudiler de okuyor ve bunu onlar gündeme
getiriyor. Biz hani bunu farklı yerlere çekmeye çalışsak da ya
da yorumlarımız olsa da sonuçta iş buraya geliyor. Dolayısıyla
burada bu probleme hem Yahudilik ve Hristiyanlık açısından
onların kitap anlayışı bağlamından hareket ederek bunu anlat-
mamız, izah etmemiz hem de İslam noktayı nazarından ko-
nuya yaklaşarak izah etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Ho-
cam bir sürü şey anlattı ama sonuçta çarpıcı olan neydi? Bu va-
raklar, nüshalar arasındaki ayetlerde kesinlikle hiçbir fark yok.
Buraya geldik, dayandık. Netice olarak yine iddiamız bu id-
dia. Vakit olsa belki onların kutsal kitap oluşum süreçlerinden