Page 252 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 252

HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 251

          sizin alanınıza girebilirim. Hatam olursa düzeltiniz. Kur’an-ı
          Kerim’de daha doğrusu tebliğ tarihinde şunu görüyoruz bütün
          peygamberler toplumun önderlerine önce İslam’ı anlatmış-
          lar. İbrahim aleyhisselam Nemrut’a gitmiş, Musa Firavun’a
          gitmiş, İsa aleyhisselam Roma’nın valiliğine gitmiş. Hz. Pey-
          gamber Ebu Leheb’e gitmiş. Fakat hiçbiri kabul etmemişler.
          Mesajı anlayan kabul etmiş, ama ileri gelenler kabul etme-
          mişler Fakat peygamberler tebliğ tarihinde bu metotlarını hiç
          değiştirmemişler. Onlar yine toplumun önderlerine ileri ge-
          lenlerine gitmişler. Çünkü sosyoloji bilgisine malik olanlar şu
          konuda mutabıktırlar ki devrimci hareketler tabandan baş-
          layarak tavana doğru bir toplumu fesada sürüklerken, İslam
          gibi rasyonel ve akılcı hareketler yukarıdan başlayarak toplu-
          mu etkisi altına alabilir. Liderlerin işaretiyle bir toplum yola
          gelebilir, çünkü liderlerin böyle bir özelliği var. Şimdi durum
          böyle olunca mesela İsa aleyhisselam Roma’nın valiliğine gi-
          diyor. Fakat Roma’nın valileri tebliği kabul etmiyorlar. Bu se-
          fer balıkçılara gidiyor. Balıkçılardan on iki tanesini yakalıyor.
          Diyor ki ben elçiyim, kabul eder misiniz benim tebliğimi?
          Onlar da kabul ediyorlar. Kabul eden balıkçılar. Bilgileri ol-
          mayan insanlar. Havari dediğimiz insanlar aslında. Daha son-
          ra Paul/Pavlus geliyor, Yunan felsefesinden mahir bir adam
          diyor ki topluma bu İsa’nın haberleri var ya biliyorsunuz etra-
          fındakiler balıkçıydı, cahil adamlardı, bilgileri yoktu onu an-
          layamadılar, aslında İsa şunu demek istedi diyerek dini tahrip
          edip bozuyor. Bir yerde bozulması başka sebepler de aramak
          lazım. O kitaplar neden bozuldu? Sizin anlattığınız o Tanrı
          meselesi de olabilir belki. Başka sebepler de aramak lazımdır
          diye düşünüyorum. Ama Kur’an için böyle bir şey söz konu-
          su olmadı. Toplumun önderleri Hazreti Ebubekir gibi, Ömer
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257