Page 242 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 242
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 241
gelmişti. Muhasıp denen vadiyi hepiniz biliyorsunuz. İki tarafı
dağ, bir vadi. Yukarıdan aşağıya kızgın taşları, çakılları, tozları
onların üzerine yuvarladılar ve ordunun büyük bir kısmı ora-
da kırıldı diyor. Sonra bir hücum daha ettiler. Ikincisi, üçün-
cüsü böyle bir biraz da zorlama bir yoruma gidiyor. O kan ko-
kusunu alan kuzeyden gelen akbabalar geldiler ve o etleri ye-
meye başladılar diyor. “Ve ersele aleyhim tayran ebabil” Eğer
kuşlar onları helak etmiş olsaydı hepsi ölmesi lazımdı diyor.
Halbuki, çoğu ölmedi Ebrehe bile Yemen’e geldi de öldü diyor.
Hazreti Ayşe annemiz diyor ki ben filin seyisini, elleri ters bir
şekilde engelli olarak dilenirken gördüm. Bunlara dair tarihçi
İbni İshak’tan böyle birçok farklı tefsirler, yorumlar yapıyor-
lar. Arap tarihiyle tefsiri var, Kutsal kitaplarla tefsiri de. Mesela
Yusuf suresini tefsir ederken onlara da bakmak gerekiyor. İşte
bunları göz önünde bulundurarak tefsirde Hindistanlı âlimlere
ağırlık veriyorum. Ferahi ekolü bunlara şunun için ağırlık ve-
riyorum. Sadece Urduca tefsiri var. Ne İngilizcesi ne Arapçası
bu zamana kadar yapılmamış. Onun için ulaşılamamış. Urdu-
ca bilenler Türkiye yenidir. Ferahi’nin Mecmua-i Tefasiri Ferahi
diye on beş surelik kısa sureler tefsiri var. Bir de bazı surelerin
ayetlerinin tefsiri var. Ferahi’nin talebesi Emin Ahsen İslam’ın
Tedebbür’ül Kur’an isimli dokuz ciltlik tefsiri var. Yine o ekol-
den olan Israr Ahmet’in tefsiri var. Ferahi bin sekiz yüz alt-
mış üç yılında doğuyor. Bin dokuz yüz otuz iki yılında ölüyor.
Emin Ahsen İslam bin dokuz yüz doksan sekiz yılında ölüyor.
Israr Ahmet birkaç sene oldu öleli. Bin dokuz yüz on iki olsa
gerek. Tedebbür’ül Kur’an dokuz cilt. Israr Ahmet’in tefsiri se-
kiz cilt. Ahmet Müftü Mahmut Müftü Eş-Şafi’nin Maarifül
Kuran isimli sekiz cilt tefsiri var. Gamidi şu anda yaşıyor, tefsi-
ri beş cilt. Şam Suriyeli Adem hayatta Ürdün’de yaşıyor ona da