Page 245 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 245
244 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Prof. Dr. Hayrettin ÖZTÜRK: Hocam galiba benim iyi
anlatamadığımdan kaynaklandı. Zaman da dar olduğundan
hızlı geçtim. Ben peygamber zamanındaki uygulamadan bah-
settim. Peygamber dönemindeki uygulamalardan bahseder-
ken o dönemdeki Kur’an okumalarından bahsettim. Bugün-
den bahsetmedim. Peygamber döneminde bu uygulama nasıl-
dı? Peygamber dönemindeki uygulamada mana var. Malumu-
nuz olduğu üzere Kur’an kelimesi Fu’lan vezninde. Bu veznin
ilginç bir özelliği var. Bütün okumayı içine alıyor. Ezberi içine
alıyor, yüzüne okumayı içine alıyor, manayı içine alıyor, düşün-
meyi içine alıyor. Bu veznin böyle bir özelliği var. Dolayısıyla
Kur’an denilince böyle sadece Kur’an okuma denilince sadece
bir metin okuma değil, manası dâhil hepsini okuma anlaşıl-
malıdır. Ve ben peygamber dönemini anlattım. O dönemdeki
Kur’an okuma malum bugünkü bizim okuma gibi değildi.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Anladım. Şimdi Recep
Hoca’ya da bir soru soracağım. Normalde genel vahyin Allah
tarafından gönderildiğine ve şeytan eli değmediğine dair güzel
açıklama yaptınız. Ama biz bunu anlattığımızda Allah-ü Teâla
bizatihi bu görevi kendisi üstlenmiş, koruyor gibi anlatıyoruz.
Gençlerde ciddi anlamda böyle sorunlar oluşuyor. Bu bakım-
dan bu korumayı daha farklı güncel, ikna edici ele almak ho-
şuma gidiyor. Dolayısıyla bu gençleri tatmin etme açısından
sanki klasik anlayıştan değişik biraz daha farklı yorumlar sun-
mamız gerekiyor. Özellikle bir kısım gençler gerçekten ayağı
yere basmayan ateizm gibi bir takım saçmasapan değersiz hu-
susları dile getirmeye dair de bunları malzeme olarak kullanı-
yor. Ben bir teklifte bulunmuyor, genel anlamda söylüyorum bu
tür ayetleri anlatırken sünnettullahla bağışık olarak sosyolojik