Page 245 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 245

244             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

             Prof. Dr. Hayrettin ÖZTÜRK: Hocam galiba benim iyi
         anlatamadığımdan kaynaklandı. Zaman da dar olduğundan
         hızlı geçtim. Ben peygamber zamanındaki uygulamadan bah-
         settim. Peygamber dönemindeki uygulamalardan bahseder-
         ken o dönemdeki Kur’an okumalarından bahsettim. Bugün-
         den bahsetmedim. Peygamber döneminde bu uygulama nasıl-
         dı? Peygamber dönemindeki uygulamada mana var. Malumu-
         nuz olduğu üzere Kur’an kelimesi Fu’lan vezninde. Bu veznin
         ilginç bir özelliği var. Bütün okumayı içine alıyor. Ezberi içine
         alıyor, yüzüne okumayı içine alıyor, manayı içine alıyor, düşün-
         meyi içine alıyor. Bu veznin böyle bir özelliği var. Dolayısıyla
         Kur’an denilince böyle sadece Kur’an okuma denilince sadece
         bir metin okuma değil, manası dâhil hepsini okuma anlaşıl-
         malıdır. Ve ben peygamber dönemini anlattım. O dönemdeki
         Kur’an okuma malum bugünkü bizim okuma gibi değildi.

             Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM:  Anladım.  Şimdi  Recep
         Hoca’ya da bir soru soracağım. Normalde genel vahyin Allah
         tarafından gönderildiğine ve şeytan eli değmediğine dair güzel
         açıklama yaptınız. Ama biz bunu anlattığımızda Allah-ü Teâla
         bizatihi bu görevi kendisi üstlenmiş, koruyor gibi anlatıyoruz.
         Gençlerde ciddi anlamda böyle sorunlar oluşuyor. Bu bakım-
         dan bu korumayı daha farklı güncel, ikna edici ele almak ho-
         şuma gidiyor. Dolayısıyla bu gençleri tatmin etme açısından
         sanki klasik anlayıştan değişik biraz daha farklı yorumlar sun-
         mamız gerekiyor. Özellikle bir kısım gençler gerçekten ayağı
         yere basmayan ateizm gibi bir takım saçmasapan değersiz hu-
         susları dile getirmeye dair de bunları malzeme olarak kullanı-
         yor. Ben bir teklifte bulunmuyor, genel anlamda söylüyorum bu
         tür ayetleri anlatırken sünnettullahla bağışık olarak sosyolojik
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250