Page 240 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 240
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 239
karışıyor. Bu Kur’an’ın nazmına vakıf olamadığımızdan kay-
naklanıyor. Biz bu nazmı sağlayabilir bir birlik oluşturabilirsek
bu konuda ancak gerçekleşebilir. Herkes araştırma neticesinde
farklı ana fikirlere ulaşabilir ama iyi araştırırsa temelde bir fik-
re yine ulaşabilir. O zaman bütün konular bir konu etrafında
dönüp dolaşır ve birlik sağlanabilir. Müslümanların da tevhidi
gerçekleşmiş olur diyor. Ben buna önem veriyorum. Bir diğer
husus da bu zamana kadarki müfessirlerimiz falanca şöyle dedi.
İbni Kesir şöyle dedi. Taberi şöyle dedi. Kurtubi şöyle dedi. Bize
yığınla rivayet naklediyor. Elimden geldiği kadar bu rivayetle-
ri okuyorum. En sahihinin hangisinin olacağı konusunda bir
kanaate varıyorum. Sadece onu söylüyorum. Böylece ebat ge-
nişlememiş oluyor. Tefsir yirmi cilt, otuz cilt. Kim okuyacak bu
kadar tefsiri. Beş altı ciltlik tefsir yapmamız lazım. Ya da yedi,
sekiz cilt yapmamız lazım. Bunda da çok iyi araştırma yapmak
lazım. Yani vatandaşın yapması gerekeni müfessir olarak biz-
ler yapmalıyız. En sahih olan görüşü tespit ederek onu oraya
koymamız lazım. Gerekçemizi de söylememiz lazım. Bir diğer
husus Kur’an’ın dili dedim. Kuran’ın nazmı dedim. Üçüncüsü
malum Kur’an’ın Kur’an’da tefsiri onu herkes yapıyor. Kur’an’ın
sünnet ve hadisle tefsiri o da yapılıyor. Kur’an’ın Arap tarihiy-
le ilgili tefsiri yapılmalı. Mesela Ferahi’nin bir Fil Suresi tefsi-
ri var. Çok ilginç bir tefsir. Hiç kimse bu zamana kadar böy-
le bir tefsir yapmamış. İlginç bir tefsir yapmış. Ebrehe’nin or-
dusunun kuşlarla helak olmadığını söylüyor. O tefsirinde di-
yor ki; Rabb’in fil ordusuna ne yaptığını görmedin mi? Hitap
peygamberin şahsında Kureyş’edir. Birçok ayette de var zaten.
Peygamberin şahsında diğer insanlaradır. Aslında orada bulu-
nanlardan Ebrehe’nin Fil Ordusu’nun Mekke’ye gelişini bilen-
ler var. Yaşayanlar var Peygamberin doğumundan kırk elli gün