Page 235 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 235
234 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
ciddi araştırma yapmadık bu konuda. O derinin yaşını, her şe-
yini ele alıp incelemek lazım. Batılılar bu yazıların geometrisiy-
le ilgili çalışma yapmış. Ajur Kur’an’ının geometrisini yapmış-
lar, her harfi santimlemiş, ölçmüşler. Böyle çalışmalar yapmış-
lar. Biz bu çalışmaları yapmadığımız için şu şöyledir deyip ka-
fadan atabiliriz ama bu bir şey ifade etmez. İddialarımızı delil-
lendirmemiz, laboratuvarlarda test etmemiz lazım. Bu karbon
tarihlemesi daha çok Oxford’da, Goldway Labrory’de yapılıyor.
Bizzat gittim nasıl yapıldığını görmek için. Bizim bu konuda-
ki bilgileri onlar belirliyor. Ancak ben varaklardan yola çıkarak
şunu söyleyebiliyorum ki Hz. Osman öncesine ait varakların
varlığını karbon tarihlemesinde onlar da satır aralarında söylü-
yorlar, ancak kabul etmek istemiyorlar. Bizim bu konuda biraz
daha fazla araştırmalar yapmamız lazım.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Size katılıyorum. Seyfettin
Hoca’m buyurun.
Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Değerli katılımcılar he-
pinize saygılar sunuyorum. Hocama hasseten çok teşekkür edi-
yorum; zaman ayırdı geldi bütün birikimini, bilgisini bizimle
paylaştı. Allah razı olsun. Tabii biz burada Mushaf ve onun
maddi yönü veya malzemesi üzerinde duruyoruz. Ayetlerin ya-
zılı hallerini arıyoruz. Bu manada acaba bir yere kadar, mesela
siyer metinlerinde veya tarih kitaplarında kaydedilen ayeti ke-
rimeler de Kur’an’ın maddi malzemesi olarak değerlendirile-
bilir mi? Diyelim ki 8. yüzyıla ait İbn İshak’ın veya 9. yüzyılın
ilk yarısında kaleme alınmış İbn-i Hişam’ın siyerinde yer alan
ayet-i kerimelerle 10. yüzyıldaki Mushaf ’ta bulunan ayeti ke-
rime arasında herhangi bir harf ya da bir kelime farkı var mı?