Page 199 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 199
198 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
İkincisi; “Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ
et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevi-
352
ni yerine getirmemiş olursun” ayeti genel bir emri ifade et-
mektedir ve Peygamber’in (s.a.v.) düzenlenmiş, tertip edilmiş
bu yeni okuyuşa göre okuması emredilmektedir. Bu da Levh-i
353
Mahfuz’daki ile aynıdır.
354
Ferâhî bu görüşünü rivayetlerle de teyit etmektedir. Ör-
nek olarak;
(1) Hz. Peygamber (s.a.v.) Kur’ân’ın tüm surelerini bir
355
sıraya göre insanlara okumuştur. Bu okuyuş günümüzdeki
Kûfî Kur’ân sıralamasıdır.
(2) Hz. Peygamber (s.a.v.) ashabına, inen ayetleri surelerin
belirli yerlerine yerleştirmelerini söylemiş, Sahabe de bu emri
356
titizlikle uygulamıştır. Böylece ayet ve sureler bugünkü sıraya
göre tertip edilmiştir.
(3) Hicretin ikinci yılından itibaren her ramazan ayında
Kur’ân, Cebrail tarafından Peygambere okunmuş, Peygam-
ber de Cebrail’e okumuş, böylece yanlışların önüne geçilmiş
ve Peygamberin vefat yılında bu iki kez gerçekleşmiştir. Buna
da arza-i ahire ismi verilmiştir. Daha sonra da Hz. Peygamber
Kur’ân’ı Cibril’den aldığı şekliyle onu ümmetine öğretmiştir. 357
352 Mâide, 5/67
353 Ferâhî, Tefsîru sûretü’l-Kıyâme, 15; Saleem, Collection of the Qur’ân, 36.
354 Detaylı bilgi için bkz. Saleem, Collection of the Qur’ân, 36.
355 Buhari, el-Câmiu’s-Sahîh, 3. Baskı, 1/265, (hadis no: 731); 4/1611, (hadis
no. 4166); Ebu’l-Hüseyin Müslim İbn Haccâc el-Kuşeyrî, el-Câmiu’s-Sahîh,
(Beyrut: Dâru İhyâi’t-Türâsi’l- ‘Arabî, tsz.), 1/447, (hadis no: 647.
356 Nesâî, es-Sünenü’l-Kübrâ, 5, 10 (hadis no. 8007); Ebû Dâvûd, Sünen, 1/208,
(hadis no. 786); Tirmizî, Sünen, 5/272, (hadis no. 3086).
357 Buhari, el-Câmiu’s-Sahîh, 4/4, 1911, (hadis no. 4712).