Page 189 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 189
188 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
huzuruna bir kişi kendi sayfalarını getirir, bir başkası herhangi
bir ücret olmaksızın ayağa kalkar ve sayfalarını yazardı. Daha
sonra başkası kalkar yazardı ve bu durum Mushaf yazılana ka-
dar devam ederdi. 301
Zeyd bin Sabit şöyle demiştir: “Biz Kur’an’ı Hz.
302
Peygamber’in huzurunda derledik.” Ebû Davud es-Sicistânî,
sahabenin Mushaflarının uzun bir listesini verir. 303
2.5. Kur’ân’ın Yazılmasının Hz. Peygamber
Tarafından Teşvik Edilmesi
Hz. Peygamber (a.s.), Kur’ân’ın yazılmasına büyük önem
veriyor, kendisine vahiy iner inmez onu yazdırıyor ve yazılanı
da kontrol ettiriyordu. Bununla da yetinmiyor, yazılanların ço-
ğaltılarak ashaba dağıtılmasını emrediyordu. Yazı bilenler ken-
304
dileri yazıyorlar, bilmeyenlere de yazılıp ellerine veriliyordu.
Haris el-Mehasibi, “Kur’ân’ın yazılması sonradan olan bir fa-
305
aliyet değildir. Hz. Peygamber (s.a.s.) yazılmasını emrederdi
demek suretiyle Kur’ân’ın bizzat Peygamberin teşvikiyle yazıl-
dığını bize haber vermiştir.
301 Beyhâkî, es-Sünenü’l-Kübrâ, 6/16 (no. 10848).
302 Hâkim, el-Müstedrek, 2/249, (no. 2900).
303 Ebû Bekr Abdullah bin Ebû Davud Süleyman bin el-Eş’as es-Sicistânî,
Kitâbu’l-mesâhif, tsh. Arthur Jefferi, 1. Baskı, (Mısır: 1936), 50-88.
304 Hamidullah, Kur’ân-ı Kerîm Târihi, (Erzurum: 1978), 42
305 Muhammed ‘Abdu’l-Azîm ez-Zürkânî, Menâhilü’l- ‘ırfân fî ‘ulûmi’l-Kur’ân,
thk. Ahmed Şemseddîn, 1. Baskı, (Beyrut: Dâru’l-Kütübü’l- ‘Ilmiyye, 1988),
1/63.