Page 59 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 59

58              KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

                                                         ِ
         emekle, çabayla, zihin ve beden yorgunluğuyla. َ لِّسُرُنْ نَِأَ انَعِنَمِ امِوَ
                                                          ْ   َ َ َ َ َ َ
                              ِ
           َ نِوُلَوََلأَا اهُِبِ بٌ َ ذِكِ نَِأَ َلاَِّإِ تُايُلآاِبِ “Bizim mucize göndermeyişimizin
                      َ
             َ   َ  َ          َ
         sebebi, öncekilerin gönderilen mucizeleri yalanlamış olmaları-
         dır” (İsra17/59). Allah’ın her şeye gücü yeter ama ayakları yere
         basan bir din göndermiş. Yani peygamber uçmamış. Peygam-
         ber Mekke’den Medine’ye gitmek için Tayy-i Mekân yapama-
         mış. Efendim terle, emekle, yorgunlukla, işkenceyle acıyla bir
         hayat yaşamış, bir örnek olması bakımından. Dolayısıyla bi-
         limsel tespitlerle Kuran’ı savunmaya çalışmak yarın o bilimsel
         tespitlerin çökmesiyle Kur’an’ın ‘da çökmesi gibi bir sonuca yol
         açar diye düşünüyorum.

                                    ِ
               ِ
             ِ نِايِّغَبَيُ  َ لاَّ خٌزًربِ امْهُنَيِّبِ  ***  ِ نِايِّقِتَْلِيُ  ِ نيُرحَبَْلَا جَرمِ Müthiş bir mucize
                     ٌ َ
               َ ْ َ   ْ َ َ ُ َ َ ْ  َ  َ َ  ْ َ ْ َ  َ َ َ
         diye takdim ediliyor, asırlar öncesinden Kaptan Cousteau’nun
         keşfini haber vermiş diye. Şayet Allah’ın kastı o ise denizcili-
         ğin yaygın olduğu dönemde bu bilinen bir şeydi. Yani bir kısım
         kaptanların tecrübe ettiği bir şeydi. Müfessirler genelde kara
         parçası olarak açıklıyor. Yoksa Allah o dönemde bilinmeyen bir
         şeyi söylemez diye düşünüyorum. Dolayısıyla Kur’an’ın verdi-
         ği bilgilerde bilimsellik aramak yanlıştır. Çünkü bütün bunlar
         taşıyıcı vasıtalardır. Bir sepet portakal alırsınız. Naylon poşet-
         le taşırsınız. Sepetle taşırsınız. Ama o kaptır. Bizi ilgilendiren
         içindeki portakaldır. Toplum tarafından kabullenilmiş ve tev-
         hide ve ahlaka vesile kılınacak her anlatımı Allah kullanır diye
         düşünüyorum. Benim kanaatim bu yönde.
                               ِ
               رمْقِْلَا قَ َ شَنْاوَ ُةٌعِاسَلَا تُبِرتَْقَا  Maverdi üç görüş naklediyor. Bir
                 َ
                    َ
               ُ َ     َ  َ َ   َ َ  َ
         tanesi; bir anda oldu, mucize oldu. Biri kıyamete yakın olacak.
         Bir görüş daha var, hatta bu görüşü birinci görüş olarak zikre-
         diyor. “Hakikatler ortaya çıktı” anlamında bir deyim olduğunu
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64