Page 57 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 57

56              KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         ortadan kalkıyor. Kur’an-ı Kerim’in dinler arasında en önemli
         özelliği bozulmadan günümüze kadar gelmiş olması. Dolayı-
         sıyla öbür kitaplara bakanlar hermenötik deyin, tarihsellik de-
         yin, başka türlü üretilen şeyler ister istemez kitabın otantikli-
         ğiyle ilgili yani gerçek anlamı bulabilmek için bir çaba harca-
         manız gerekiyor. İslam’da böyle bir şey olmadığı halde tefsir-
         cileri de hazır bulmuşken temel İslam bilimciler de şu tefsir-
         ci Taberi okutur, bu tefsirci Keşşaf okutur gibi şeyler var. Ge-
         nellikle duyduğumuz bir ayete yaklaşırken siz hep burada eski
         anlamlar üzerinde de durdunuz. Eskiden nasıl anlaşılmış? Bu
         önemli ama bugün benim şu andaki müktesebatımla yaklaştı-
         ğımda canlı bozulmamış bir kitap olan Kur’an-ı Kerim’i açtı-
         ğım zaman Allah bugün bana ne diyor? Böyle bir imkân var-
         ken, bu şekilde bir kelamcılar nasıl anlamışlar Allah’ı? Dün-
         yanın genişlemesinden bahsettiniz eskiden gençler bu olayları
         bilmiyordu, ancak şimdi biliyorlar. Yani dolayısıyla günümüz
         müktesebatına göre yaklaşmak gerekmez mi?

             Dinlerin sembollerini oraya koyarak birilerine sadece şifre-
         li bir mesaj mı veriyor? Yoksa anlaşılsın diye açık kitap mı? Yani
         bence bu tür tartışmaların yani bizi götüreceği bir yer var mı?
         Hz. Musa Sina Dağı’na çıkınca oradakiler niye buzağı yaptı-
         lar? Çünkü Mısır’da böyle kabulleri vardı ve burada ima tanrı-
         nın adıyla mı başlıyor? Buranın genel çerçevesine baktığımız-
         da hiçbir şekilde öyle bir ima yok. Dolayısıyla böyle gizli bir
         ima ihtimali olabilir mi? Bilmiyorum. Bir de din konusunda
         akla vurgu yapanlar var, nakle vurgu yapanlar var, mucizeye ke-
         ramete vurgu yapanlar var. Genel olarak dinlere baktığımızda
         iki husus öne çıkmaktadır. Birincisi akla mantığa uygun olma-
         sı ki bu bizim muharref veyahut da din saymadığımız inanış-
         larda bile var. İkincisi de kutsallık. Şimdi biz çok mantıklı bir
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62