Page 336 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 336
KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ 335
Yıldırım Hoca ilk yaptığı konuşmada vakayı mı yoksa yerle-
şik kabulleri mi esas alacağız diye sordu. Hayrettin Hoca ko-
nuşurken de bu toplantıların hedef kitlesini sordu. Bu toplan-
tılar vesilesi ile halka hitap etmekten ziyade kendi aramızda,
varsa sorunu görmek ve o sorun üzerinde bir şeyler söyleye-
bilmek istiyoruz denildi. Şimdi herkes burada bir arada iken
benim zihnimde konu ile ilgili oluşan temel sorunu ifade ede-
yim: Kur’an-ı Kerim ile ilgili olarak iki aşama var. İlki, Hazreti
Muhammed’in peygamberliği ile ilgili. Ona gelenler ve onun
söyledikleri Allah’tan mı geldi aşaması. Bu bir iman mesele-
si. Bizim bu aşama ile ilgili bir sorunumuz yok; O’na gelenin
Allah’tan geldiğine dair bizde bir sorun yok. Ama şimdi zihin
konforumuzu bozan yeni bir söylem gelişti: Deniliyor ki pey-
gamber sonrasında kitap olarak iki kapak arasında toplanmış
nüsha Allah’ın garantörlüğü altında toplanmamıştır, bu aşa-
mada insanın garantörlüğü söz konusudur. Bu konuda siz ne
düşünüyorsunuz?
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Benim kanaatime göre insan
eliyle Allah’ın garantörlüğü altındadır.
Prof. Dr. Recep KILIÇ: Bu yeni söylemde sorun var ben-
ce. Bu konuda Montgomery Watt üzerinden veya oryantalist-
lerin iddiaları üzerinden konuşabiliriz. Mushaf tarihi üzerine
daha çok oryantalistler çalıştı dediniz. Bizde de belki de aynı
saiklerle çalışılmış olabilir. Sorunu besleyen kendi kaynakları-
mızdaki rivayetler var. Konu üzerinde çalışan uzmanlar olarak
ana nüsha dışındaki nüshaların yaktırıldığını söylüyorsunuz.
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Hz. Osman, yaktı demeye-
lim de yakılması talimatını verdi.