Page 338 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 338
KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ 337
anlayan çok kişi var. Öyle olsa adam Müslüman olur. Adam
doğrudan doğruya kapsamacı yaklaşımın sözcülüğünü yapıyor.
Diyor ki Kur’an-ı Kerim’de Tevrat’a, İncil’e uyan, ayetler var.
Bu anlamda diyor ki bir vahiy var, bir de peygamberin kendili-
ğinden olanlar var. Vahiy dediği Tevrat’a ve İncil’e uyan kısım,
ondan sonra kendiliğinden dediği de uymayan kısım.
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Yaklaştırmak için. Aslında
bu da şey olabilir mi? Bizde aslında vahiy deyince peygamber
deyince o seçilmişlik, o demin dediğimiz gibi tamamen ilahi
iradenin elçiliği var. Hristiyanlıkta peygamber anlayışında be-
nim yani bilebildiğim kadarıyla peygamberlerin de kendilerine
gelen yanlış vahiy söz konusu olabiliyor yani. Öyle bir esinlen-
mede olduğu için peygambere de böyle bir şey gelmiş olabi-
lir mi? Hristiyanlıkta benim bildiğim bütün peygamberler de
böyle tam masum değil. Çünkü zaman zaman onlar da yanlış
algılayabiliyorlar. Mesela Yunus Peygamber işte kavmini terk
etti gitti. Yanlış yorumladı ve algıladı şeklinde kabulleri var.
Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Hristiyanlığın ve
Yahudiliğin peygamber anlayışı bizden farklıdır. Hristiyanlar,
Eski Ahittekileri peygamber olarak kabul ediyorlar. Yahudiler
bizim peygamber olarak kabul ettiğimiz Hazreti Süleyman’ı ve
Hazreti Davut’u kral olarak kabul ediyorlar. Dolayısıyla öyle
bir farklılıklar var. Bu Watt’ın kitaplarını tercüme eden vakıf
beni çağırmıştı görüşlerimi almak için. Bir hafta konuştum on-
dan sonra iki üç kere daha gitmek zorunda kaldım. Çünkü ter-
cüme ettirenler, basanlar, vakıftakiler iman etmiş onun Kur’an’ı
ve Hazreti Muhammed’i peygamber olarak kabul ettiğine.
Prof. Dr. Recep KILIÇ: Watt ile ilgili bir şey söyle-
meme müsaade eder misiniz? Modern Dünyada İslam Vahyi