Page 337 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 337
336 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Prof. Dr. Recep KILIÇ: Geleneksel anlayışta hıfz önem-
seniyor, ama çalışan arkadaşlar üç beş tane hafızdan söz ediyor-
lar. Yemame Savaşı rivayetinde geçen yetmiş rakamının çok-
luktan kinaye olduğunu, topu topu üç beş hafızdan söz edile-
bileceğini söylüyorlar. Bu üç beş hafızın da Kur’an’ın tamamını
değil, yetmiş ayet veya üç beş sureyi ezberlediklerine dikkat çe-
kiyorlar. Dolayısıyla bu Mushaf tarihi üzerinde şimdi hakika-
ten durmak gerekiyor. Bence dile getirilen bu yeni söylem ile
büyü bozuldu, zihinsel konforumuz bozuldu. Biz geleneğe yas-
lanarak şöyle diyorduk: Önceki kitaplar bozuldu, tahrif edildi,
Allah Teâla onları korumadı; ama Kur’an Allah tarafından ko-
rundu. Onun tarafından korunmuş olan bir kelam var elimiz-
de. Bu yeni söylem ile hala bunu söylemeye devam edebilecek
miyiz? Edemeyeceksek bu konuda ne diyeceğiz?
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Ahmet Hoca’m da katkıda
bulunmak istiyor herhalde. Buyurun hocam
Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Teşekkür ediyorum.
Gerçekten çok yeni şeyler öğreniyoruz. Watt konusuna ben de
girmeyeceğim ama yani Watt şimdi Kur’an-ı Kerim Allah ke-
lamı, Hz. Muhammed peygamber diyor. Christian Troll diye
biri var. Hepimiz tanıyoruz. Bizim fakülteye çok gelip gidiyor.
Misyoner, Hristiyan. Ona diyorlardı ki biz sizin peygamberi-
nizi kabul ediyoruz. Sen bizimkini niye kabul etmiyorsun, ne-
zaketen bile insan kabul eder. O da diyordu ki bunu dersem
oldum Müslüman. Yani Hz. Muhammed’i peygamber olarak
kabul etsem Müslüman olurum zaten diyor. Şimdi Watt’ı bi-
zimkiler büyütüyor. Yani Kur’an Allah kelamıdır, peygambere
vahiy geldiğine inanıyorum diyor. Ha peygamber olduğuna da
inanıyorum. Bu anlatış tarzında doğrudan doğruya bu şekilde