Page 331 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 331
330 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
gözüküyor. Yani kişinin amel defteri verildiğinde kendi yap-
tığını görür, sonra başlar kekelemeye, paniklemeye başlar ne
oluyor diye? Hayır dilini dolaştırıp durma panikten dolayı şek-
linde mana veriyor. O amel defterini biz yaptık. Tek tek onu
biz topladık. Sonra okuyoruz şu anda anlamında bir mana yok.
Sanki ayetin bağlamına bu mana daha uygun düşüyor diye dü-
şünüyorum ki biz de tercümede onu tercih ettik. Bunun dışın-
da tabii sabah bahsettiğim o Kur’an-ı Kerim’in bazı ayetlerinin
alınıp alınmadığına dair rivayetler ciddi bir sorun. Bir ifadeyi
naklettiniz Watt’tan. Yani diyelim ki bazı ayetler girdi çıktı, bir
kısım eklendi, ilave edildi. Sanki insani süreç içerisinde bun-
ların doğal olması akla geliyor, ama sonuç itibariyle Kur’an’ın
Kur’an olmasını etkileyecek bir vasfı haiz değil bu tür şeyler.
Tabii ki bu noktalama işaretlerine ayrıca değinmediniz teva-
türdür, değildir, Peygamberden gelmiştir, gelmemiştir mesele-
si. Hicri ikinci ve üçüncü asır itibariyle bunlar oluşuyor malu-
munuz. Güzel de bir zenginlik olmuş, kültür olmuş. Bu kül-
tür zaman zaman müsteşrikler tarafından istismarla konu edil-
mek istense de bir şey çıkacak hali yok. Dolayısıyla bir taraftan
mana zenginliği, bir taraftan telaffuz edildiği açısından güzel
bir şey oluşmuş, miras oluşmuş. Bunları arz edecektim. Teşek-
kür ederim.
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Teşekkür ediyorum hocam.
Bu birinci kısımla ilgili benim şöyle bir mülahazam var. As-
lında Kur’an-ı Kerimi biz bugün okurken sanki düz bir metin
gibi, nesir gibi okuyoruz. Batılılar da öyle okuduğu için bu açı-
dan onlara biraz ters geliyor. Özellikle Tevrat’a veya İncil’e ba-
kıldığında onların metin tertibinin Kur’an-ı Kerim’in tertibin-
den biraz farklı olduğu görülür. Kur’an üslubuna olmayan batı-
lılara ilahi hitap, ters ve dağınık, düzensiz tekrar edilen bir eser