Page 331 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 331

330             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         gözüküyor. Yani kişinin amel defteri verildiğinde kendi yap-
         tığını görür, sonra başlar kekelemeye, paniklemeye başlar ne
         oluyor diye? Hayır dilini dolaştırıp durma panikten dolayı şek-
         linde mana veriyor. O amel defterini biz yaptık. Tek tek onu
         biz topladık. Sonra okuyoruz şu anda anlamında bir mana yok.
         Sanki ayetin bağlamına bu mana daha uygun düşüyor diye dü-
         şünüyorum ki biz de tercümede onu tercih ettik. Bunun dışın-
         da tabii sabah bahsettiğim o Kur’an-ı Kerim’in bazı ayetlerinin
         alınıp alınmadığına dair rivayetler ciddi bir sorun. Bir ifadeyi
         naklettiniz Watt’tan. Yani diyelim ki bazı ayetler girdi çıktı, bir
         kısım eklendi, ilave edildi. Sanki insani süreç içerisinde bun-
         ların doğal olması akla geliyor, ama sonuç itibariyle Kur’an’ın
         Kur’an olmasını etkileyecek bir vasfı haiz değil bu tür şeyler.
         Tabii ki bu noktalama işaretlerine ayrıca değinmediniz teva-
         türdür, değildir, Peygamberden gelmiştir, gelmemiştir mesele-
         si. Hicri ikinci ve üçüncü asır itibariyle bunlar oluşuyor malu-
         munuz. Güzel de bir zenginlik olmuş, kültür olmuş. Bu kül-
         tür zaman zaman müsteşrikler tarafından istismarla konu edil-
         mek istense de bir şey çıkacak hali yok. Dolayısıyla bir taraftan
         mana zenginliği, bir taraftan telaffuz edildiği açısından güzel
         bir şey oluşmuş, miras oluşmuş. Bunları arz edecektim. Teşek-
         kür ederim.

             Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Teşekkür ediyorum hocam.
         Bu birinci kısımla ilgili benim şöyle bir mülahazam var. As-
         lında Kur’an-ı Kerimi biz bugün okurken sanki düz bir metin
         gibi, nesir gibi okuyoruz. Batılılar da öyle okuduğu için bu açı-
         dan onlara biraz ters geliyor. Özellikle Tevrat’a veya İncil’e ba-
         kıldığında onların metin tertibinin Kur’an-ı Kerim’in tertibin-
         den biraz farklı olduğu görülür. Kur’an üslubuna olmayan batı-
         lılara ilahi hitap, ters ve dağınık, düzensiz tekrar edilen bir eser
   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336