Page 330 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 330
KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ 329
gidin demiyor. Bunun üzerine ayet nazil oluyor. “Ey inananlar!
Peygamber’in evine, yemeğe çağırılmaksızın vakitli vakitsiz gir-
meyin; davet edilirseniz girin ve yemeği yiyince, dağılın. Sohbe-
te dalıp uzun süre oturmayın. Bu haliniz Peygamber’i üzüyor, o
da size bir şey söylemeye çekiniyor. Allah gerçeği söylemekten çekin-
mez.” (Ahzab, 53) Böylece Allah mümin kullarına görgü kural-
larını da öğretmiş oluyor.
Prof. Dr. Seyfettin ERŞAHİN: Hz. Zeynep’le evlenme-
sinde de benzer ikazlar var.
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Evet Hocam, buna benzer
daha çok sayıda örnek sıralamak mümkündür.
Değerlendirmeler
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Mustafa Hoca’mız soru so-
racak veya katkıda bulunacak.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Hocam teşekkür ederiz.
Çok sağ olun. İşin daha çok yazı boyutu, nazım boyutuyla ilgili
yani sabahki konuda anlaştık. “İnna nahnü nezzelnaz zikre ve
innalehü le hafizun” Peygambere gelinceye kadar olan ve daha
sonra onun kullara tebliğ ettiği safhada. Genelde yine buna
benzer bir yerleşik anlayış o çok tekrarlanıyor “Latüharrik li-
saneke lite’cele bihi…”. Sure Kıyame Suresi ve yukarıda kıya-
met sahneleri anlatılıyor ve aşağıda Peygambere “li ta’cele…”
deniliyor daha sonra yine kıyamete devam ediliyor. Bunu orta
yere yatırmak için de Cemal Sofuoğlu Bey’in analizini kulla-
nacağım. Dank eden ifade, “La tüharrik lisaneke…”. Onu biz
koruruz, doğru. “Ve reetilil kur’ane tertila”. Bunlar doğru şey-
ler. Ama bu doğrulara bu ayeti delil getirmek çok sağlıklı de-
ğil gibi geliyor. Burada Cemal Hoca’nın görüşü daha makul