Page 326 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 326
KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ 325
temas içinde olması gerektiğini ifade ediyor. Hatta bugünkü
Kur’an’ın bize korunmuş olarak geldiğini, varsayalım ki bunla-
rın içerisinden bazıları kaybolmuş veya hariç tutulmuş olsa dahi
bu durumun bugünkü Kur’an’ın ve İslam’ın yapısında büyük
değişikliğe yol açmayacağını kabul ediyor. Tabii burada özellik-
le lafız ve mana açısından baktığımızda Hazreti Peygamber’e
gelen vahiy olgusunda, lafız peygamberin kendisine aittir şek-
lindeki söylemin Hristiyani vahiy anlayışından etkilendiği ka-
naatindeyim. Çünkü gördüğüm kadarıyla buna yakın bir görüş
Fazlurrahman’ın Ana Konularıyla Kur’an adlı eserinde de var-
dır. Fazlurrahman, Kur’an-ı Kerim’in dünya semasına inmesi
olayını te’vil ederek bilinen dünya semasına inip oradan pey-
gambere yirmi üç yılda gelmesi olarak değil de dünya seması-
nı peygamberin kalbi olarak anlıyor ve yorumluyor. Dolayısıy-
la sanki tüm vahiyler bir bütün halinde kül olarak oraya inmiş
ve ihtiyaca binaen sonra dan lafız olarak elçinin ağzından çık-
mıştır şeklinde kabul ediyor. Bu biraz Hristiyan vahiy anlayı-
şına benziyor. Hristiyanlıkta asıl olan aslında İsa’nın kendisi-
dir, çünkü İsa, Tanrının kendisinin bedenlenmiş ve mücessem
hale dönüşerek inkarnasyon yoluyla yeryüzüne inmiş hali ola-
rak kabul ediliyor. Dolayısıyla onlarda önemli olan İsa’nın ağ-
zından çıkan sözlerdir. Çünkü vahiy İsa’nın ta kendisidir. Ni-
tekim İncillerin farklı baskıları arasında yer alan King James
Versiyonu diye bir baskısı var. Elimde mevcut olan o baskıda
İsa’nın ağzından çıkan sözler kırmızı mürekkeple, diğer metin-
ler normal siyah mürekkeple yazılı olarak basılmıştır. Çünkü
onlara göre İsa aslında Tanrı olduğu için Tanrı’nın ağzından
çıkan kelam vahiy olmuş oluyor. Onun sözleri dışındaki diğer
aktarımlar, yani Matta, Markos, Luka ve Yuhanna’nın yazdık-
ları İnciller’de yer alan diğer cümleler ve bilgiler onları yazan