Page 325 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 325
324 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
“Ben okuma bilmem” diye karşılık vermiştir. Oysa “oku” ifade-
si ezberden okumak için de geçerlidir. Nitekim Cebrail ona ilk
ayetleri okuduktan sonra Allah Resulü de okumaya başlamış ve
23 yıllık süreç içinde sürekli ezberden Kur’an okumuştur.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: İkinci bir hu-
sus bu bizim açımızdan önemli diye düşünüyorum
“Vema remeyte iz remeyte velakinnellahe rema” aye-
ti kerimesini ifade ettiniz ve burada Peygamberimize veri-
len rolle alakalı olarak bir durum değerlendirmesi yaptınız.
Montgomery Watt diyor ki aslını sorarsanız Hazreti İsa’yla
Hazreti Muhammed’in durumu arasında ve bu haliyle de
İslam’la Hristiyanlık arasında bir fark yoktur. Hristiyan dünya-
sı Hazreti İsa’ya Tanrı’nın kendisine inkarne olduğu yani hulul
ettiği bir varlık olarak tanrı tabirini kullanır. Oysa benzeri ifade
Kur’an-ı Kerim’de de bu ayeti kerimede olduğu şekliyle vardır
diyor. Buna nasıl bir cevap üretmemiz lazım gelir? Yani “Vema
remeyte iz remeyte velakinnellahe rema”. Yani sen onu attı-
ğında atmadın. Fakat onu Allah attı. O zaman bu inkarnasyon
olayını nasıl izah edebiliriz ki biz Hazreti İsa ile veya Hristiyan
dünyasının Hazreti İsa’ya bakışıyla İslam dünyasının Hazreti
Muhammed’e bakışı arasında bir ayrım yapabilelim. Teşekkür
ediyorum.
Prof. Dr. Mesut OKUMUŞ: Evet, çok teşekkür ediyo-
rum hocam. Tabii bahsettiğiniz hususa gelince benim okudu-
ğum kaynaklarda Montgomery Watt, farklı anlamda kullansa
da Hazreti Peygamber’e bir vahiy geldiğini kabul ediyor. Bu
konuda yapılan bir tez savunmasına katılmıştım. Orada yer
alan tespite göre de Watt, Hz. Peygamber’e vahiy geldiğini ka-
bul ediyor, dahası Müslümanlarla Hristiyanların çok yakın bir