Page 210 - Hz_Nuh
P. 210
Hz. NUH 209
698
kadar sürdüğünü de bildirmemektedir.”
Aynı şekilde Muhammed Abduh, Hz. Nuh’un peygamberlik
sorumluluğunun ve Tufan olayının evrensel mi yoksa bölge-
sel mi, olduğu yönünde kendisine sorulan bir soruya verdiği
cevapta: “Kur’an-ı Kerim’de Tufan’ın ve Hz. Nuh’un risâletinin
umumiyeti (genelliği) konusunda kesin bir nas varit olmamış-
tır.” diyerek Tufan olayının bölgesel ve insanlığın bir kısmına
yönelik olduğuna dikkat çekmektedir. 699
700
“Nuh’un kavmi de peygamberleri yalanladı.” ayeti keri-
mesinin zahirî manası, Hz. Nuh’un zamanında yaşayanların
kendilerine gönderilen peygamberleri yalanladığı şeklinde
yorumlanabilmektedir. Bu durum Hz. Nuh’tan başkasının da
aynı zamanda ve aynı kavme peygamber olarak görevlendi-
rildiği anlamını içermektedir. Müfessirler buradaki çoğul ifa-
deyi; “Peygamberlerden tek birini inkâr eden bütününü inkâr
etmiş olur. Zira her peygamber, halkı bütün peygamberlere
iman etmeye çağırır veya onların Hz. Nuh’u yalanlamaları,
701
bütün peygamberleri yalanlamış olmaları mesabesinde tutul-
702
muştur.” şeklinde tartışmalara girmeden tefsir etmektedir.
Tufan olayının mahiyeti ile alakalı tartışılan konulardan bi-
risi de Hz. Nuh’un kavminin taptığı putlar meselesidir. Gerek
Kur’an-ı Kerim’den gerekse bu konu ile alakalı bilgi veren
kaynaklardan anlaşıldığına göre, Hz. Nuh’un duası/beddu-
ası sonrasında yeryüzünde bütün kâfirlerin Tufan’da bo-
ğuldukları sonucu çıkmaktadır. Oysa Tufan olayından sonra
Orta Doğu ve Arap Yarımadası’nda yaşayan toplumların ba-
zılarında, Hz. Nuh’un kavminin taptığı putlarla alakalı olarak
birtakım inanışların ve isimlerin mevcut olduğu ileri sürül-
698 Maurice Bucaille, s. 344-345.
699 İbn Kesir, Tefsir, s. 8/3940.
700 Şuara, 26/105.
701 Maturidî, Te’vilat, s. 10/363.
702 İbn Kesir, Tefsir, s. 11/6079.