Page 208 - Hz_Nuh
P. 208
Hz. NUH 207
Hamdi Yazır’ın bazı âlimleri kaynak göstererek yeryüzünde-
ki bazı kavimlerin Tufan’dan haberinin olmadığı yönündeki
aktarımı, beraberinde bazı sorunları da getirmektedir. Örne-
ğin Tufan gerçekleştiği zaman onlar dünyanın neresinde ya-
şamıştır? Her kavme bir peygamber gönderildiğini bildiren
ayeti kerimeye göre Hz. İbrahim ile Hz. Lut örnekliğinde oldu-
ğu gibi o zamanda Tufan’dan etkilenmeyen toplumlara başka
peygamber gelmiş midir? Yoksa onlar Hz. Nuh’un kavminden
oldukları halde bulundukları yer itibariyle Tufan’dan etkilen-
memiş midir? Bütün bunlar ve benzeri sorulabilecek başka
sorular Tufan konusunu oldukça karmaşık bir hale getirecek-
tir. Ancak Şuara suresinin 26/105. ayeti kerimesinde beyan
buyrulan “Nuh’un kavmi de peygamberleri yalanladı.” ifadesi
bu düşünceleri desteklerken, peygamber kelimesinin çoğul
kullanılmasından dolayı başka sorular da akla gelmektedir.
Söz gelimi burada belirtilen peygamberler Hz. Nuh ile birlik-
te mi görev yapmış veya “yalanlananlar” ondan önce görev-
lendirilenler midir? Bunun yanında insanlığın henüz tam ola-
rak kavimlere ayrılmadığı zamandan söz edilmekte olup, bu
zamanda helak edilmeyen başka peygamberlerin ümmetleri
var mıdır? Bütün bunlardan sonra o dönemdeki insanlığın bir
bölümü başta Hz. Nuh olmak üzere geçmişte görevlendirilen
ve o zaman var olan peygamberleri yalanladıkları için mi he-
lak oldular?
Tevrat’taki Tufan olayını çağdaş bilgileri esas alarak incele-
yen Maurice Bucaille, Tufan’ın yeryüzünün tamamını kapla-
madığını iddia etmektedir. O, Tevrat’ın farklı tarihlerde farklı
yazarlar tarafından yazıldığını ve Tufan ile ilgili bilgiler içe-
695
ren Saserdotal (Rabbiler/din adamları tarafından yazıldığı
iddia edilen metinler) kaynaklı verilerin, olayı, verilen zaman
695 Saserdotal: Sözlü rivayetlerden alınmış, Yahudilerin Babil sürgünü dönemi
peygamberlerinden Hezekiel’in manevi mirasçıları olarak kabul edilen din
adamlarınca MÖ VI. asırda yazılmış Tevrat metinleridir. (Maurice Bucaille, s.
31.)