Page 214 - Hz_Nuh
P. 214
Hz. NUH 213
mamış insan topluluklarının tamamını etkilemiş olabileceği
üzerinde durulmalıdır.
Yukarıda ilgili yerlerde işaret edildiği gibi tarihî rivayetler
zaman zaman birbirleriyle çelişmektedir. Bazı kaynaklarda
Tufan esnasında geminin Mekke sınırları içinde dolaştığı,
Kâbe’yi tavaf ettiği, hatta Kâbe’nin tufan esnasında yıkıldığı,
toprak altında kaldığı, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail’in inşa-
at esnasında bir tür arkeolojik kazı yaparak onun temellerini
bulduğu söylenmektedir. Buna karşılık bazı kaynaklarda ise
Arapların Hz. Nuh zamanında var olduğu bilinen ve isimleri
Kur’an-ı Kerim’de de yer alan putların Tufan sonrasında ye-
niden etki alanı oluşturduğu ve bazı Arapların onların isimle-
rini çocuklarına verdiği rivayetleri yer almaktadır. Dolayısıy-
la birbirine zıt bu iki fikrin uzlaştırılması ve ortak kanaatin
oluşması zor olmaktadır.
Yazılı ve sözlü Yahudi rivayetleri üzerinde değerlendirmeler-
de bulunan Şaban Kuzgun, bunların ikisi arasında çelişkiler
bulunduğuna dikkat çekmektedir. Zira Tevrat’a göre Nuh Tu-
fanı’nın bütün dünyayı kapladığı, Nuh’un çocuklarından baş-
ka yeryüzünde kimse kalmadığı ve bütün insanlığın onlardan
türediği nakledildiği hâlde, sözlü rivayetlerden Hz. Nuh’un
oğulları dışında Tufan’dan kurtulanların olduğu ve Tufan’ın
evrensel değil bölgesel olduğu sonucunun çıkabileceğini be-
707
lirtmektedir.
707 Kuzgun, s. 79.