Page 214 - Hz_Nuh
P. 214

Hz. NUH  213



             mamış insan topluluklarının tamamını etkilemiş olabileceği
             üzerinde durulmalıdır.
             Yukarıda  ilgili  yerlerde  işaret  edildiği  gibi  tarihî  rivayetler
             zaman  zaman  birbirleriyle  çelişmektedir.  Bazı  kaynaklarda
             Tufan  esnasında  geminin  Mekke  sınırları  içinde  dolaştığı,
             Kâbe’yi tavaf ettiği, hatta Kâbe’nin tufan esnasında yıkıldığı,
             toprak altında kaldığı, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail’in inşa-
             at esnasında bir tür arkeolojik kazı yaparak onun temellerini
             bulduğu söylenmektedir. Buna karşılık bazı kaynaklarda ise
             Arapların Hz. Nuh zamanında var olduğu bilinen ve isimleri
             Kur’an-ı Kerim’de de yer alan putların Tufan sonrasında ye-
             niden etki alanı oluşturduğu ve bazı Arapların onların isimle-
             rini çocuklarına verdiği rivayetleri yer almaktadır. Dolayısıy-
             la birbirine zıt bu iki fikrin uzlaştırılması ve ortak kanaatin
             oluşması zor olmaktadır.

             Yazılı ve sözlü Yahudi rivayetleri üzerinde değerlendirmeler-
             de bulunan Şaban Kuzgun, bunların ikisi arasında çelişkiler
             bulunduğuna dikkat çekmektedir. Zira Tevrat’a göre Nuh Tu-
             fanı’nın bütün dünyayı kapladığı, Nuh’un çocuklarından baş-
             ka yeryüzünde kimse kalmadığı ve bütün insanlığın onlardan
             türediği  nakledildiği  hâlde,  sözlü  rivayetlerden  Hz.  Nuh’un
             oğulları dışında Tufan’dan kurtulanların olduğu ve Tufan’ın
             evrensel değil bölgesel olduğu sonucunun çıkabileceğini be-
                        707
             lirtmektedir.















             707   Kuzgun, s. 79.
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219