Page 212 - Hz_Nuh
P. 212
Hz. NUH 211
luğun İsrailiyat kaynaklı doğruluğu tartışılır rivayetlerle dol-
durulmasına sebep olmaktadır. Tevrat’ta verilen bilgileri esas
alarak insanlık tarihine bir zaman sınırlaması getirmek ve
buna göre peygamberlerin yaşadığı dönemleri tespit etmek
yanıltıcı olabilmektedir. Dünyadaki arkeolojik kazılardaki bu-
luntular, insanlığın Tevrat’ta belirtilen tarihlerden çok daha
önce var olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla çeşitli kaynak-
lardan beslenen fikirler, insanlığın yeryüzündeki serüveniyle
tam olarak örtüşmemektedir.
Kur’an-ı Kerim, kıssalarla ilgili tarih vermemektedir. Bazı is-
tisnalar dışında, peygamberlerin özel hayatlarıyla ilgili bilgi-
leri onda bulmak mümkün değildir. Bu sebeple Kur’an-ı Ke-
rimde, Hz. Nuh’un peygamberlik görevi ile ilgili olarak belirti-
len süre dışında onun dünya hayatıyla ilgili herhangi bir bilgi
bulunmamaktadır. Dolayısıyla Tufan’ın nerede olduğu, ne
kadar devam ettiği şeklinde Tevrat’ta yer alan pek çok bilgi
Kur’an-ı Kerim’de yer almamaktadır. Ancak tarihî rivayetler-
de Hz. Nuh’un Mezopotamya bölgesinde yaşadığı yönündeki
genel kanı, Tufan olayının da en azından o bölgelerde başla-
mış olma ihtimalini akla getirmektedir. 706
İslam kültürünün Kur’an-ı Kerim ayetleriyle desteklenen en
tartışmasız konularından birisi, Hz. Muhammed’in bütün
âlemlere ve insanlara gönderilen son peygamber olduğu,
onun dışında kalan bütün peygamberlerin, belli bir coğrafya
ve belli bir kavme gönderildiğidir. Bu anlayış ve inanca göre,
onun dışında kalan bütün peygamberler, belli bir coğrafya
Kur’an’daki peygamber kıssalarının lafzi müteşabih denilebilecek bir özelli-
ğe sahip bulunduğunu söylemişlerdir. (Yusuf Şevki Yavuz, “Müteşabih,” TDV
İslam Ansiklopedisi, İstanbul, 2006, s. 32/204-205.) Müteşabih deyimi, bir
şey hakkında duyuların veri elde edememesi, yani gayb alanıyla ilgili ol-
ması sebebiyle ve o konuda kesin bir bilgiye sahip olamama sonucu neyin
kesin, neyin doğru olduğunun bilinememesi demektir. Ömer Mahir Alper,
https://www.haksozhaber.net/okul/kuran-i-kerimde-muhkem-ve-muteşa-
bih-999yy.htm
706 Kuzgun, s. 114.