Page 213 - Hz_Nuh
P. 213

212  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           ve belli bir kavme gönderilmiştir. Dolayısıyla Tufan olayının
           genel olduğunu söylemek, aynı zamanda Hz. Nuh’un da pey-
           gamberlik görevini, Hz. Muhammed’inki gibi genel bir konu-
           ma getirmek olacaktır ki, bu konuda hiçbir kanıt bulunma-
           maktadır. Tam aksine, her ne kadar özel bir isim verilmese de
           diğerleri gibi onun da belli bir kavme peygamber olarak gö-
           revlendirildiği vurgulanmaktadır. Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz.
           Zekeriya vb. gibi örneklerde görüldüğü gibi, onun zamanında
           yakınlarından  ve  çağdaşlarından  peygamber  olup  olmadığı
           bilinmemektedir.  Hz.  Âdem,  Hz.  İdris  örnekliğinde  olduğu
           gibi o, insanlık tarihinin ilk dönemlerinde yaşamış olup, kay-
           naklarda onun zamanında başka peygamberlerin olup olma-
           dığından söz edilmemektedir. Bu durum, Hz. Nuh’un yaşadığı
           ve peygamber olarak görevlendirildiği zaman, insanların ço-
           ğalarak henüz bilinen dünyanın muhtelif yerlerine dağılma-
           dığı ve belli bir coğrafyada tek bir topluluk olarak yaşadığı
           ihtimalini kuvvetlendirmektedir.
           Bazı kaynaklarda nakledilen bilgilerden Hz. Nuh’un, Kur’an-ı
           Kerim’de adı geçen diğer peygamberler gibi, dünyanın en eski
           yerleşim merkezi olarak bilinen, günümüzde Orta Doğu ola-
           rak isimlendirilen bölgesinde yaşadığı anlaşılmaktadır. Ayrı-
           ca Hz. Nuh kıssası ile ilgili en net ve kesin şekilde, Kur’an-ı
           Kerim’de  mekân  olarak  Cudi  Dağı’nın  adı  zikredilmektedir.
           Dolayısıyla geminin durduğu yer olarak işaret edilen ve bu
           konuda  en  belirleyici  özellik  olarak  dikkat  çeken  Cudi  Da-
           ğı’nın da bölge sınırları içinde olması dolayısıyla, Tufan ola-
           yının Ortadoğu coğrafyasında gerçekleşmiş olması kuvvetle
           muhtemeldir. Nitekim bu ilahi geleneğin devamı olarak daha
           sonraki peygamberlerin getirdiği dine inanmayan Ad, Semud,
           Sedom ve Gomore gibi yoldan çıkmış kavimlerin de benzer
           şekilde bu bölgede helak olduğu bilinmektedir. Netice olarak
           aktardığımız bazı kaynaklar doğrultusunda, Nuh Tufanı’nın
           bölgesel olduğu veya Hamdi Yazır’ın dediği gibi henüz çoğal-
           mamış  ve  bu  sebeple  dünyanın  farklı  coğrafyalarına  dağıl-
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218