Page 205 - Hz_Nuh
P. 205
204 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
685
dir. Bunun yanında “Biz yalnız Nuh’un soyunu kalıcı kıldık.”
ayeti kerimesi, Tufan sonrası insanlığın Hz. Nuh soyundan de-
vam ettiği düşüncesinin genel kabulüne katkı sağlamaktadır.
Türkiye Diyanet Vakfı tarafından bir heyete yazdırılan
Kur’an-ı Kerim mealinde, bu ayeti kerimenin altına düşülen
notta: “Hz. Nuh’un soyunun dışındakilerin hepsi helak edilmiş
ve Nuh Tufanı’ndan sonra yeryüzündeki insanların nesli Hz.
686
Nuh’tan gelmiştir” açıklaması yer almaktadır.
İbn Kesir, yukarıda mealini zikrettiğimiz ayetten hareketle,
gemide olanlar dışında yeryüzü halkından Allah’a küfreden-
lerden hiç kimsenin hayatta kalmadığını belirtmektedir. O,
kâfirlerin tamamının cezalandırılması konusunda, daha önce
farklı bir bağlamda ifade ettiğimiz şu rivayeti nakletmekte-
dir: “Hz. Nuh gemi yaparken onunla alay eden kadın, Tufan
başlayıp sular yükselmeye başlayınca, çok sevdiği küçük çocu-
ğu için kaygılanmaya başlar. Onu kucağına alarak dağa doğru
kaçar. Dağın üçte birine çıktığında sular oraya kadar yükse-
lince tekrar dağa tırmanmaya çalışır ve üçte ikisine çıkar. Fa-
kat su orada da kendisine yetişir. Kadın kucağındaki çocukla
birlikte bütün gücünü kullanarak dağın tepesine varır. Niha-
yet oraya da gelen sular, kadının boğazına kadar yükselince o,
biricik yavrusunu eliyle başının üstüne kaldırır. Sel onları alıp
götürünceye kadar kadın çocuğu elleriyle suyun üzerinde tut-
maya çalışır. Sonunda ikisi birden sularda boğulur. Bu olayı
anlatan Hz. Peygamber sözlerini söyle tamamlar: ‘Eğer Yüce
Allah Nuh’un kavminden birisine merhamet etmiş olsaydı, işte
bu küçük çocuğun annesine merhamet ederdi.” 687
İbn Haldun’dan bu konuda şunlar aktarılmaktadır: “Tufan’ın
Nuh aleyhisselamın daveti zamanında olduğu konusunda itti-
fak edilmiştir. Tufan, bütün yeryüzündeki imarı harap etmiştir.
685 Saffat, 37/77.
686 Kur’an-ı Kerim ve Açıklamalı Meali, Heyet, TDV Ankara, 1993, s. 448.
687 İbn Kesir, Tefsir, s. 8/3933-3934, 14/8124; Hadislerle İslam, s. 6/35.