Page 209 - Hz_Nuh
P. 209
208 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
bakımından çok yakın tarihlerde olmuş gibi gösterdiğini, bu
tür afetin o devirde meydana gelmesinin mümkün olamaya-
696
cağı yönünden eleştirmektedir.
Tevrat’ta verilen tarihler ve insan ömürleriyle ilgili bilgile-
ri değerlendiren Maurice Bucaille, onlar üzerinden yapılan
hesaplamalara göre Tufan’ın Hz. İsa’dan XXI veya XXII asır
önce olabileceği ihtimali üzerinde durmaktadır. O, bu hesa-
bın Tevrat’ın bugünkü metninden önce, içerisinde olayların
tarihlerini göstererek bu şekilde sıralanışlarının yerli yerince
durduğu eski Tevrat’taki bilgilere tamamıyla uyduğunu be-
lirtmektedir. Bucaille’ye göre Tufan’ın olduğu tarih, Mısır’da
Eski İmparatorluk’un sonu ile Orta İmparatorluk’un başlan-
gıcı arasında yer alan uygarlık dönemine tesadüf etmektedir.
O devir tarihinin bilinmekte olduğu göz önüne alınırsa, o de-
virde dünyanın pek çok noktasında, izleri gelecek kuşaklara
intikal eden uygarlıkların doğduğunu, dünya çapındaki bir su
baskınının bütün yeryüzü üzerindeki hayatı yok etmesinin
düşünülemeyeceğini, aksine tüm uygarlığın o zaman Tufanla
mahvolduğunu savunmanın gülünç olacağını ifade etmekte-
dir. Bu sebeple Nuh Tufanı ile ilgili elde mevcut olan Tevrat’ta
yer alan verilerin çağdaş bilgilerle çeliştiğini iddia etmekte-
697
dir.
Maurice Bucaille Tufan konusunu değerlendirirken, Tevrat
ile Kur’an-ı Kerim’de verilen bilgilerden hareket ederek şu
sonuca ulaşmaktadır: “Tevrat tüm günahkâr insanlığı ceza-
landırmak üzere dünya çapında bir tek Nuh Tufan’ından söz
ederken, bunun aksine Kur’an, adı sanı belli kavimlerin çarp-
tırıldığı birçok cezaları zikretmektedir… Görülüyor ki Kur’an,
Nuh Tufan’ını özel olarak Nuh kavmine mahsus olan bir ceza
olarak takdim etmektedir. Tevrat’ın aksine Kur’an, Tufan’ın za-
man içerisindeki yerini tayin etmemekte ve bu su felaketinin ne
696 Maurice Bucaille, s. 342.
697 Maurice Bucaille, s. 342-344.