Page 209 - Hz_Nuh
P. 209

208  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           bakımından çok yakın tarihlerde olmuş gibi gösterdiğini, bu
           tür afetin o devirde meydana gelmesinin mümkün olamaya-
                                        696
           cağı yönünden eleştirmektedir.
           Tevrat’ta  verilen  tarihler  ve  insan  ömürleriyle  ilgili  bilgile-
           ri  değerlendiren  Maurice  Bucaille,  onlar  üzerinden  yapılan
           hesaplamalara  göre  Tufan’ın  Hz.  İsa’dan  XXI  veya  XXII  asır
           önce olabileceği ihtimali üzerinde durmaktadır. O, bu hesa-
           bın Tevrat’ın bugünkü metninden önce, içerisinde olayların
           tarihlerini göstererek bu şekilde sıralanışlarının yerli yerince
           durduğu eski Tevrat’taki bilgilere tamamıyla uyduğunu be-
           lirtmektedir. Bucaille’ye göre Tufan’ın olduğu tarih, Mısır’da
           Eski İmparatorluk’un sonu ile Orta İmparatorluk’un başlan-
           gıcı arasında yer alan uygarlık dönemine tesadüf etmektedir.
           O devir tarihinin bilinmekte olduğu göz önüne alınırsa, o de-
           virde dünyanın pek çok noktasında, izleri gelecek kuşaklara
           intikal eden uygarlıkların doğduğunu, dünya çapındaki bir su
           baskınının  bütün  yeryüzü  üzerindeki  hayatı  yok  etmesinin
           düşünülemeyeceğini, aksine tüm uygarlığın o zaman Tufanla
           mahvolduğunu savunmanın gülünç olacağını ifade etmekte-
           dir. Bu sebeple Nuh Tufanı ile ilgili elde mevcut olan Tevrat’ta
           yer alan verilerin çağdaş bilgilerle çeliştiğini iddia etmekte-
              697
           dir.
           Maurice  Bucaille  Tufan  konusunu  değerlendirirken,  Tevrat
           ile  Kur’an-ı  Kerim’de  verilen  bilgilerden  hareket  ederek  şu
           sonuca  ulaşmaktadır:  “Tevrat  tüm  günahkâr  insanlığı  ceza-
           landırmak üzere dünya çapında bir tek Nuh Tufan’ından söz
           ederken, bunun aksine Kur’an, adı sanı belli kavimlerin çarp-
           tırıldığı birçok cezaları zikretmektedir… Görülüyor ki Kur’an,
           Nuh Tufan’ını özel olarak Nuh kavmine mahsus olan bir ceza
           olarak takdim etmektedir. Tevrat’ın aksine Kur’an, Tufan’ın za-
           man içerisindeki yerini tayin etmemekte ve bu su felaketinin ne


           696   Maurice Bucaille, s. 342.
           697   Maurice Bucaille, s. 342-344.
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214