Page 256 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 256
VAHİY İNZAL
VE TENZİL KAVRAMLARI
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL 440
Muhterem Hocalarım! Hepinizi saygıyla, hürmetle selam-
lıyorum. Bizleri bu güzel mekânda ağırlayan muhterem büyük-
lerime tekraren saygılarımı arz ediyorum. Muhterem hocala-
rım, konuşmamı “vahiy” kavramı ile başlatıyorum. Önceki su-
numlarda da bu konu ele alınmıştır. Kısacası vahiy, hızlı bilgi
akışı ve iletişimi olarak ifade edilebilir. Son Peygamber Mu-
hammed (a.s.) da Allah tarafından seçilmiş ve ona bu ilahi ke-
lam aktarılmıştır. Şûrâ suresinde şöyle buyrulur:
“Allah, bir insanla (karşılıklı) konuşmaz. Ancak vahiyle (ku-
lunun kalbine dilediği düşünceyi doğurarak), yahut perde arkasın-
dan konuşur yahut izniyle dilediğini vahyedecek bir elçi gönderir.
ِ
ِ
O, yücedir, hüküm ve hikmet sahibidir. َ لاَِّإِ للّها هِمْ�لِكُيُ نَِأَ ٍر َ شَبَلَ َ نِاكِ امِوَ
َ
َ
َ
ُ
ُ َ
ُ
َ َ
َ
ِ
ِ
ِ
ِ
ِ ِ
ِ
ِ
مْيِّكُحَ يلِعِ هِنِْإِ ءا َ شَيُ امِ هِنْْذَِإِِبِ يحَويِّ َ فَ ً لاَّوسُرَّ َ لِّسُريُ وََأَ ٍبٌاجْحَ ءارَّوَ نمِ وََأَ ايِّحَوَ” 441
َ
ٌ َ ٌ َ ُ َ َ َ ُ ُ َ ْ ُ ْ َ َ َ ْ ً ْ َ
440 AYBÜ İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi
441 Şûra: 51.