Page 253 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 253

252             KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         gibi, Osman gibi, Ali gibi bilgin insanlar geldiler. Daha sonra
         gelenler bunları geçip tahrif edemediler. Çünkü bunlar önder
         ve bilgili insanlardı. O zaman tebliğde toplumun önderleri
         veya bilgin insanların işin başını çekmelerinin tebliğ metodu
         açısından çok önemli olduğu kanaatindeyim.

             Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Hazreti İsa’nın
         önce valilere filan gittiği konusu bizim söylediğimiz konu gibi
         geliyor. Yani Hristiyanlar böyle bir şeyden bahsetmiyor.

             Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Mehmet Hoca’m buyurun.

             Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Deminki koruma ayetiyle ala-
         kalı. Özellikle tekrar altını çizelim diye söylüyorum. Mustafa
         Hoca’mız da söylediler. Hocam da kısmen buna temas ettiler.
         Şimdi Hicr Suresindeki ayet, Hicr dokuz arkasından da kar-
                                                     ِ
                                                ِ
                                      ٍ
         şı sayfayı çevirdiğinizde   ٍ مْيِّ ِ جَرَّ نِاَطَيِّ َ شْ  ِ� لِّكِ نمِ اهَانَْظَفَحَوَ geliyor. Yani
                                             ُ
                                                  َ َ
                                    َ    ْ            َ َ
         orada da zaten müşriklere göre Muhammed aleyhisselama ge-
         len o vahiy melek değil, şeytan tarafından bir aktarmanın bir
         sonucu. Ve Kur’an-ı Kerim bir durum tespiti olarak Mekkeli-
         lere bu Kur’an asla şeytanlar tarafından indirilmemiştir. “Ten-
         zilün min rabbil âlemin.” diyor Şuara’da da böyle bir vurgu var.
         Aynı şekilde bu “la yemessühü ila’al- mutahherun” öncesinde
         de sonrasında da diyor, yıldızlara yemin ediliyor. Yani aslın-
         da yani Allahü Teâla vahyin Levh-ı Mahfuz’dan peygambe-
         re kadar gelişinin içinde asla şeytanın dahlinin olmadığı cin-
         lerin de bunu ifade ediyor. Buradan şu çıkıyor gibi hocaları-
         mız buna ne der bilmiyorum. Diğer kitapların korunmama-
         sıyla alakalı sorun o kitap mensuplarının kendi hatalarının bir
         sonucu. Allah’ın semadan yere indirinceye kadarlık süreçteki o
         ilahi iradenin oradaki fonksiyonu buraya inmekle aslında bir
         bakıma bitmiştir. Bundan sonra kulların elinde kalan süreciyle
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258