Page 21 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 21
20 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
arasındaki on üç yıllık mücadele döneminde, müşriklere karşı
Hz. Peygamberin (s.a.v.) elinde Kur’an-ı Kerim’den başka sila-
hı olmamıştır.
Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in mucizelerinin en bü-
yüğü ve Hz. İsa’nın elinde gerçekleşen ölülerin diriltilmesi mu-
cizesinden üstün olarak kabul edilir. Zira onun mucizesiyle bir
insan diriltilirken bununla bir anlamda ruhlar diriltilmektedir.
Ayrıca Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa gibi diğer peygam-
berlerin mucizeleri zamanla sınırlı ve geçici olmalarına karşı,
Hz. Muhammed’in elinde gerçekleşen Kur’an-ı Kerim Mu-
cizesi, sürekli ve ebedi olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla
bu olağanüstü şey, eski zamanların bütün olağanüstü şeylerin-
4
den daha yüksektir. Bundan dolayı Kur’an-ı Kerim’in kendi
özelliklerinden bahsederken: “De ki, bu Kur’an’ın bir benzeri-
ni (meydana) getirmek için insanlar ve cinler bir araya gelseler ve
hatta birbirlerine yardımcı olsalar bile, onun gibisini (meydana)
getiremezler.” 5
Değerli Hocalarım!
Bir şeyin kıymeti onun zamanının benzeri eşya ile muka-
yese edildiğinde daha kolay ve iyi anlaşılır. Bu açıdan bakıl-
dığında Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu zaman ve şartları göz
önünde bulundurmak en sağlıklı bir yöntem olacaktır.
Kur’an-ı Kerim, insanların ilkel denebilecek bir ahval-
de, insani ve ahlaki değerlerin tamamına yakınının bozuldu-
ğu bir coğrafyada, kişilerin efendi ve köle gibi sosyal, kadın ve
erkek gibi cinsiyet ayrımına tabi tutulduğu, eğitim ve kültür
4 Davenport, s. 40.
5 İsra, 17/88. Krş. Bakara, 2/23-24.