Page 21 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 21

20              KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         arasındaki on üç yıllık mücadele döneminde, müşriklere karşı
         Hz. Peygamberin (s.a.v.) elinde Kur’an-ı Kerim’den başka sila-
         hı olmamıştır.

             Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in mucizelerinin en bü-
         yüğü ve Hz. İsa’nın elinde gerçekleşen ölülerin diriltilmesi mu-
         cizesinden üstün olarak kabul edilir. Zira onun mucizesiyle bir
         insan diriltilirken bununla bir anlamda ruhlar diriltilmektedir.
         Ayrıca Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa gibi diğer peygam-
         berlerin mucizeleri zamanla sınırlı ve geçici olmalarına karşı,
         Hz. Muhammed’in elinde gerçekleşen Kur’an-ı Kerim Mu-
         cizesi, sürekli ve ebedi olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla
         bu olağanüstü şey, eski zamanların bütün olağanüstü şeylerin-
                            4
         den daha yüksektir.  Bundan dolayı Kur’an-ı Kerim’in kendi
         özelliklerinden bahsederken: “De ki, bu Kur’an’ın bir benzeri-
         ni (meydana) getirmek için insanlar ve cinler bir araya gelseler ve
         hatta birbirlerine yardımcı olsalar bile, onun gibisini (meydana)
         getiremezler.” 5

             Değerli Hocalarım!

             Bir şeyin kıymeti onun zamanının benzeri eşya ile muka-
         yese edildiğinde daha kolay ve iyi anlaşılır. Bu açıdan bakıl-
         dığında Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu zaman ve şartları göz
         önünde bulundurmak en sağlıklı bir yöntem olacaktır.

             Kur’an-ı Kerim, insanların ilkel denebilecek bir ahval-
         de, insani ve ahlaki değerlerin tamamına yakınının bozuldu-
         ğu bir coğrafyada, kişilerin efendi ve köle gibi sosyal, kadın ve
         erkek gibi cinsiyet ayrımına tabi tutulduğu, eğitim ve kültür


         4   Davenport, s. 40.
         5   İsra, 17/88. Krş. Bakara, 2/23-24.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26