Page 19 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 19

18              KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI

         ifadelerini kullanmış ve ona bu yolda bir benzerini söyleyecek
         kimse çıkmamıştı. Sonradan Bakara suresinin birkaç ayetini
         öğrenen Lebid, bunların ancak Allah’ın vahyi ile söylenebile-
                                               3
         ceğine inanmış ve Müslüman olmuştur.
             Kur’an-ı Kerim, beşer bir peygamber eliyle insanlığa takdi-
         mi dolayısıyla, onun insani bir zaaf, bir niyet ve gayret sonucu
         oluşturulmuş sıradan bir kitap olduğunu iddia edenleri ispata
         davet etmektedir. Bu sebeple onu sıradan bir kitap gibi sorgu-
         layanları aşağılamakta, benzeri bir örnek sunmalarını istemek-
         te fakat bu tür iddia sahiplerinin, bunun mümkün olmayacağı
         bilinciyle hareket etmelerini öğütlemektedir.

             Kur’an-ı Kerim, evrensel ve zamanşümul olması dolayısıy-
         la, her zaman ve herkes tarafından yeni nazil olmuş bir kutsal
         metin olarak anlaşılabilecek özelliğe sahip olmaktadır. O, in-
         sanlığın geçmişi hakkında, deney ve tecrübeyle sahip olunama-
         yacak bilgilere kaynaklık etmekte, onun geleceğiyle ilgili pers-
         pektifler sunmaktadır.

             Kur’an-ı Kerim, muhatabı insan olan ilahi bir kitaptır. Al-
         lah ile insan arasında vahiy ve peygamberler aracılığıyla kurul-
         muş sağlam bir köprüdür. Murad-ı ilahi olması bakımından
         hükmü kesindir.

             Kur’an-ı Kerim, insan aklını önemsemekte, insanın onu
         aktif olarak kullanmasını önermekte, olayları onunla yorumla-
         masını ve değerlendirmesini istemektedir. O, kendisi gibi insa-
         nın da dinamik olmasını, çalışmasını tavsiye ve teşvik etmekte,
         tembelliği yasaklamaktadır.




         3   Davenport, s, 41.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24