Page 17 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 17
16 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
çalışmaktadırlar. Bu gayret, çalışma ve Kur’an-ı Kerim üzerine
araştırmalar bundan sonra da kıyamete kadar devam edecektir.
Değerli Bilim İnsanları!
Malumunuz olduğu üzere, üzerinde çalışma yaptığımız
Kur’an-ı Kerim Arapça “okumak” anlamında bir mastardır. An-
cak dünyada en çok okunan ve okunacak olan kitap olduğu
için ismi meful anlamında kullanılmıştır. Mushafın tamamına
Kur’an denildiği gibi, bir kısmına hatta bir ayetine de Kur’an
denilmektedir. Kur’an-ı Kerim’in 23 yıl boyunca değişik sebep-
lere ve şartlara göre inzal buyrulması, onun irşat ve ıslah etmek
istediği insanın psikolojisine uygun bir tedavi ve terbiye yönte-
mi ile yakından ilgili bulunmaktadır.
Hz. Muhammed (s.a.v.), Kur’an-ı Kerim’i vahiy olarak al-
mış, kendisinden hiçbir şey ilave etmeden ve hiçbir eksiltme
yapmadan aldığı şekliyle ümmetine tebliğ etmiştir. Hz. Pey-
gamber kendisi okuma yazma bilmediği (ümmi) halde, kendi-
sine gelen vahiylerin toplamı olan Kur’an-ı Kerim ilahi vahiy
ürünü olması hasebiyle en yüksek hakikatleri kapsamaktadır.
Kur’an-ı Kerim, lafızlarıyla ibadet edilen bir kitaptır. Bu
durum onun lafız ve manasıyla mucize oluşunun ve bütün za-
manlarda tazeliğini koruyuşunun çarpıcı bir örneğidir. Dola-
yısıyla onun Arapça metninin bütün insanlığa eksiksiz olarak
ulaştırılması bir zorunluluktur. Namaz gibi temel ibadetlerde
okunmasının yanı sıra onu sadece okumak, okutmak, dinle-
mek, yazılarına bakmak ve öğretmek de bir ibadettir. Bu se-
beple onun vahyedildiği şekilde korunması oldukça önemlidir.
Kur’an-ı Kerim, değişmeden, değiştirilemeden günümüze
kadar gelmiş olup, bundan sonra da değiştirilemeyeceği ilahi