Page 179 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 179
178 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
ve Habeşistan’dan gelen Hristiyan heyetlere Kur’ân okuyarak
254
onları İslâm’a davet etmiştir.
255
Yine Hz. Peygamber; Ebubekir , Zübeyir bin Avvâm,
Osman bin Affân, Talha bin Ubeydullah, Sa’d bin Ebî Vakkas
ve Abdurrahman bin Avf ’a İslâm’ı tebliğ etmiş, onlara Kur’ân
okumuş ve dinledikleri Kur’ân’dan etkilenerek İslamiyet’i kabul
256
etmişlerdir. Aynı şekilde Ebû Ubeyde b. Haris, Ebû Seleme b.
Esed, Abdullah ibn Akram ve Osman ibn Maz’ûn Peygamber’i
(a.s.) ziyaret ettiklerinde Peygamber onlara İslam’ı tebliğ et-
257
miş ve Kur’ân okumuş, onlar da İslâm’ı seçmişlerdir. Iyaz bin
Mu’âz, İslamiyet’i Hz. Peygamber’in ona Kur’ân okumasıyla
258
kabul etmiştir.
Peygamber Efendimiz Cum’a ve bayram namazlarının
ilk rekâtında vaaz ve nasihat vurgusu taşıdığı için çoğun-
lukla ‘Â’lâ sûresi ve ikinci rekâtında Gâşiye sûresini tilavet
ederdi. 259
Sahabe bunu Peygamber’in sünneti olarak kabul etmiş ve
bir yere İslâm’ı tebliğ için gittiklerinde Kur’ân’ı okuyarak in-
sanları İslâm’a davet etmişlerdir. Bu durum onları Kur’ân’ı ez-
berlemeye yöneltmiştir.
254 Ebū Dāvūd, Sünen, 1/357; Muhammed ibn İshāk ibn Yesār, es-Sīretü’n-
nebeviyye, 1. baskı (Beyrut: Dāru’l-kütübi’l- ‘ilmiyye, 2004), 252.
255 İbn İshāk, es-Sīretü’n-nebeviyye, 183.
256 İbn İshāk, es-Sīretü’n-nebeviyye, 184.
257 İbn İshāk, es-Sīretü’n-nebeviyye, 186.
258 Ebû Muhammed ‘Abdu’l-Melik ibn. Hişâm ibn. Eyyûb el-Ensârî, es-Sīretü’n-
nebeviyye, 1. Baskı, (Beyrut: Dâru’l-Cîl, 1411 H), 2/275.
259 Israr Ahmet, “’Â’lâ suresi”, Beyânu’l-Kur’ân, (Lahor: 2009), 7/453