Page 174 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 174

HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 173

               “De ki: Cebrail’e kim düşman ise şunu iyi bilsin ki Allah’ın
          izniyle Kur’ân’ı senin kalbine bir hidayet rehberi, önceki ki-
          tapları doğrulayıcı ve müminler için de müjdeci olarak O
          indirmiştir.” 241

              Hz. Muhammed’e vahyi almada ve ezberlemede acele et-
          memesi için de garanti verilmiştir.

              “Sana onun vahyi tamamlanmadan önce Kur’ân’la ilgili
                                                 242
          acele etme ve Rabbim! İlmimi artır” de”.
              “Biz sana (Kur’ân’ı) okutacağız, sonra sen hiç unutmaya-
          caksın. Ancak Allah’ın istediği hariç, şüphesiz O açık ya da
                            243
          gizli her şeyi bilir.”
              Bu ayetler bize vahyin Levh-i Mahfuz’dan Hz. Peygamber’e
          ulaşıncaya kadar bir kesintiye uğramadığının Kur’ân’î
          delilleridir.

              Kur’ân’ın Hz. Muhammed’den günümüze kadar korunma-
          sı da hıfz (ezber) ve kitâbet olmak üzere iki yolla belirlenmiştir:

              1.1. Kur’ân’ın Ezberlenmesi ve Sözel Yolla Aktarımı


              Kur’ân inmeye başladıktan sonra ezberlenmeye ve hem ez-
          ber hem de yazı yoluyla insanlara aktarılmaya başlandı. Fakat
          Kur’ân, noktasız ve harekesiz yazıldığı için yeni nesiller açı-
          sından okuma zorluğunun önüne geçmede ezber yoluyla ak-
          tarım, Kur’ân’ın muhafazasında ön plana çıktı. Bu yolla Hz.
          Peygamber’in (s.a.v.) yüzlerce ve binlerce sahabesi Kur’ân’ı ez-
          berledi ve sözlü olarak sonraki nesillere aktardı. Nesilden nesile

          241  Bakara, 2/97
          242  Tâhâ, 20/114.
          243  Â’lâ, 87/6-7.
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179