Page 425 - islam
P. 425

400  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           imar etmek üzere görevlendirdiğini beyan eder. İnsanlar ara-
           sındaki kast sistemini, kadın erkek eşitsizliğini, zengin fakir
           ayrımını reddeder ve bütün insanlığı birer kul olarak Allah
           huzurunda eşit ve yaptıklarından sorumlu tutar. Dolayısıyla
           İslam’a  göre  hiçbir  kimse  Allah  karşısında  özel  bir  imtiya-
           za sahip değildir. Allah’ın yanında en muteber olanlar, onun
           emir ve yasaklarına karşı duyarlı olan ve ona kulluk görevle-
           rini eksiksiz yapanlardır.
           İslam inanç, ibadet ve ahlaki değerleriyle dinamik bir dindir.
           İslam  insanı  daima  düşünmeye,  araştırmaya  ve  çalışmaya
           yönlendirmektedir. Akıl ve bilim ile barışıktır. Onun önerme-
           lerinde akıl ve bilim ile çelişen hiçbir şey yoktur. Tam tersine,
           gün geçtikçe, çalışmalar ilerledikçe akıl ve bilim onun insanlı-
           ğa sunduğu hakikatleri daha iyi anlamaktadır.

           İslam bizatihi bir dindir. Başka hiçbir dinin bozulmuş şekli
           olmadığı gibi, başka dinlerden alıntılar, eklemeler yapılan ek-
           lektik bir din de değildir. Önerdiği ilkeler kendi içinde bütün-
           lük oluşturmaktadır. Onun insanlık için yararlarının anlaşıla-
           bilmesi onun bir bütün olarak uygulanmasıyla mümkündür.
           Onun önerdiği ilkeler, insanı ve bütünüyle insanlığı dünyada
           barış ve huzur içinde mutlu yaşatmaya ve ebedî âlem olan
           ahiret saadetini temin etmeye yöneliktir.

           İslam’ın bütünlük içerisinde uygulandığı dönemlerde, dünya-
           da barış ve huzur ortamını temin etmiş, bilim ve teknoloji-
           ye katkı sağlamıştır. Onun kurduğu medeniyetin büyüklüğü,
           kendi dönemindeki diğer din ve sosyal oluşumların insanlı-
           ğı hangi konuma getirdiği düşünüldüğünde daha iyi anlaşıl-
           maktadır.

           İslam’ın ilk yıllarında insanlar, dinî konularda bilinmeyenle-
           ri veya din adına insanlığa önerilenlerin nasıl uygulanacağı-
           nı doğrudan Hz. Peygamber’den sorarak öğrenmişlerdir. Bir
           insan olarak Hz. Peygamber’den sonra gelen Müslümanların
           veya çeşitli inanç ve kültürlere mensupken yeni Müslüman
   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430