Page 68 - Hz_Nuh
P. 68
Hz. NUH 67
Kur’an-ı Kerim, vahye zaman, mekân, millet itibariyle hiçbir
sınır getirmemekte, her kavmin şu veya bu zamanda vahiye
muhatap olduğunu ve Hz. Muhammed’e kadar vahiy kapısı-
nın daima açık olduğunu açıklamaktadır. Vahyi ilahiye maz-
har olamayan bir toplum Yüce Allah ile iletişim kuramaz.
Dolayısıyla insanların maddi ihtiyaçlarını karşılayan Yüce Al-
lah, onların ruhi ihtiyaçlarını da ihsan etmektedir. İslam bazı
dinlerde olduğu şekliyle, (Hıristiyanlık) Yüce Allah’ın cisim-
leşmiş şeklini reddeder. İslam’ın hedefi insanı tanrılaştırmak
değil, insanın ruhen yükselerek hayatını şehevi arzulardan
178
kurtararak Allah’a yönelmesini sağlamaktır.
Kur’an-ı Kerim’de peygamber olmadıkları halde, Hz. Mu-
181
179
180
sa’nın annesine, Hz. Meryem’e, Hz. İsa’nın havarilerine
182
ve meleklere de vahyedildiği haber verilmektedir. 183
İslam âlimleri vahyin aklen mümkün ve gerekli olduğu husu-
sunda görüş birliği içindedir. Vahiy ürünü bilgiler insan için
gönülleri ve zihinleri doyurmakta, düzenli ve temiz bir hayat
tarzı önermekte, dünya ve ahiret için mutluluk ölçüleri içer-
mektedir. İnsanlık, toplumları manevi bunalımdan kurtara-
cak bir sistem ortaya koymaktan âciz olduğu için, insanın da-
184
ima ilahi mesaja ihtiyacı bulunmaktadır. Bütün bunlardan
dolayı, vahyi alaya almak veya inkâr etmek küfürdür ve böyle
yapanlar cehenneme atılacaktır. 185
Vahiy ile ilham birbirinden farklıdır. Vahiy, Allah tarafından
olduğu kesin olarak bilinen, Peygamber’in kalbine gelen ger-
178 Rıza Nur, s. 18-19.
179 Kasas. 28/7.
180 Âl-i İmran, 3/42-45.
181 Maide, 5/111.
182 Enfal, 8/12.
183 Yavuz, Vahiy, s. 42/440.
184 Yavuz, Vahiy, s. 42/441.
185 Yavuz, Vahiy, s. 42/440. Ayrıca Bk. Nisa, 4/140; Müddessir, 74/ 24-26.