Page 68 - Hz_Nuh
P. 68

Hz. NUH  67



             Kur’an-ı Kerim, vahye zaman, mekân, millet itibariyle hiçbir
             sınır getirmemekte, her kavmin şu veya bu zamanda vahiye
             muhatap olduğunu ve Hz. Muhammed’e kadar vahiy kapısı-
             nın daima açık olduğunu açıklamaktadır. Vahyi ilahiye maz-
             har  olamayan  bir  toplum  Yüce  Allah  ile  iletişim  kuramaz.
             Dolayısıyla insanların maddi ihtiyaçlarını karşılayan Yüce Al-
             lah, onların ruhi ihtiyaçlarını da ihsan etmektedir. İslam bazı
             dinlerde olduğu şekliyle, (Hıristiyanlık) Yüce Allah’ın cisim-
             leşmiş şeklini reddeder. İslam’ın hedefi insanı tanrılaştırmak
             değil,  insanın  ruhen  yükselerek  hayatını  şehevi  arzulardan
                                                     178
             kurtararak Allah’a yönelmesini sağlamaktır.
             Kur’an-ı  Kerim’de  peygamber  olmadıkları  halde,  Hz.  Mu-
                                                                   181
                           179
                                           180
             sa’nın annesine,  Hz. Meryem’e,  Hz. İsa’nın havarilerine
                         182
             ve meleklere  de vahyedildiği haber verilmektedir. 183
             İslam âlimleri vahyin aklen mümkün ve gerekli olduğu husu-
             sunda görüş birliği içindedir. Vahiy ürünü bilgiler insan için
             gönülleri ve zihinleri doyurmakta, düzenli ve temiz bir hayat
             tarzı önermekte, dünya ve ahiret için mutluluk ölçüleri içer-
             mektedir. İnsanlık, toplumları manevi bunalımdan kurtara-
             cak bir sistem ortaya koymaktan âciz olduğu için, insanın da-
                                                  184
             ima ilahi mesaja ihtiyacı bulunmaktadır.  Bütün bunlardan
             dolayı, vahyi alaya almak veya inkâr etmek küfürdür ve böyle
             yapanlar cehenneme atılacaktır. 185

             Vahiy ile ilham birbirinden farklıdır. Vahiy, Allah tarafından
             olduğu kesin olarak bilinen, Peygamber’in kalbine gelen ger-

             178   Rıza Nur, s. 18-19.
             179   Kasas. 28/7.
             180   Âl-i İmran, 3/42-45.
             181   Maide, 5/111.
             182   Enfal, 8/12.
             183   Yavuz, Vahiy, s. 42/440.
             184   Yavuz, Vahiy, s. 42/441.
             185   Yavuz, Vahiy, s. 42/440. Ayrıca Bk. Nisa, 4/140; Müddessir, 74/ 24-26.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73