Page 265 - Hz_Nuh
P. 265

264  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



                                                                868
           teorilerini destekler mahiyette fikirler beyan etmektedir.
           Hz. Musa’dan çok sonra tespit edilmiş olan Tevrat, Rabbani
           kaynaklarda  anlatıldığına  göre,  asli  yapısını  koruyamamış,
           devamlı değişikliğe ve tahrifata maruz kalmıştır. Yehuda Kra-
           lı Yoşiya’nın Mabed’deki kotakompa gizlemesinden sonra da
           bir daha ele geçirilememiş ve tamamen ortadan yok olmuş-
           tur. Bugün mevcut olan Tevrat, II. Mabed Dönemi’nde Ezra
           tarafından tespit edilmiştir. Bu Tevrat’ta da birtakım değişik-
                           869
           likler yapılmıştır.
           Maurice Bucaille; Kitab-ı Mukaddes metinlerindeki bilimsel
           hatalar  karşısında,  Hıristiyan  yazarların  tavrını  şu  şekilde
           özetlemektedir:  “Bu  hatalar  tedirginliğe  yol  açmaktadır.  Bu
           hataların  insanlardan  kaynaklandığını,  dolayısıyla  bunların
           Allah’tan nazil olmuş bir kitapta yer almasının imkânsızlığı-
           nı itiraf etmekten başka makul bir tavır almak mümkün de-

                 870
           ğildir.”  Maurice Bucaille, bu gerçeklikten hareketle Kitab-ı
           Mukaddes ve Kur’an arasında bir karşılaştırma yaparken de
           şöyle demektedir: “Tartışma götürmez bir sıhhatte olması (Al-
           lah’tan nazil olduğu gibi kalması) bakımından Kur’an metni-
           nin, semavi kitaplar arasında apayrı bir yeri vardır. Öyle bir
           yer ki, ne Eski Ahid ne de Yeni Ahid bu yeri Kur’an’la paylaşa-
           mazlar.” 871

           Dolayısıyla,  kendisi  eleştirilerden  kurtulamayan  bir  kita-
           bı,  dünyanın  en  güvenilir  kutsal  kitabı  olarak  kabul  edilen
           Kur’an-ı  Kerim’i  eleştirmek  için  kullanmak  kasıtlı  değilse
           yanlıştır. Bucaille’in Tevrat ile Kur’an-ı Kerim karşılaştırması,
           Çığ’ın yaptığı yanlışları ve içinde bulunduğu çelişkiyi açık bir

           868   Geniş bilgi için bk. Günay Tümer, Abdurrahman Küçük Dinler Tarihi, Ankara,
              2002, s. 222; Baki Adam, “Yahudilik”, Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul, 2007,
              s. 222-227.
           869   Adam, Tevrat, s. 235.
           870   Maurice Bucaille, Müsbet İlim Yönünden Tevrat, İnciller ve Kur’an, çev. M.
              Ali Sönmez, Ankara, 1984, s. 76.
           871   Maurice Bucaille, s. 206.
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270