Page 262 - Hz_Nuh
P. 262

Hz. NUH  261



             4. madde: “Şek ile yakîn zail olmaz.” Yani var olduğu yakin/
             kesin olarak bilinen bir şeyin aksine, kesin delil bulunmadık-
             ça, sonradan meydana gelen bir şüphe ve tereddütten dolayı
             onun yok olduğuna hükmedilemez. Yakîn ancak yakîn ile zail
             olur.
             15.  madde:  “Ala  hılafi’l-kıyas  sabit  olan  şey,  saire  makîsun
             aleyh olamaz.” Yani bir konunun hükmü kıyasa aykırı olarak
             sabit olmuşsa, bu hüküm ona benzer konuların kıyas edilme-
             si için “asıl” yani “makîsun aleyh” olmaz. Kıyasa aykırı olarak
             sabit olan nas, kendi konusu ile sınırlı tutulur. Bu husus halk
             arasında “Batıl makîsun aleyh olmaz.” yani yanlış ve kötü, yol
             ve  yordam  belirlemede  hareket  noktası,  kıyaslama  ölçüsü
             olamaz şeklinde kısa bir özdeyiş şeklini almıştır.

             Şu anda elinizde bulunan bu kitabın yazılış amacı, Kur’an-ı
             Kerim’i esas alarak, bu konuda yazılmış kitaplara veya nak-
             ledilen rivayetlere eleştirel bir bakış açısıyla Hz. Nuh konu-
             suna açıklık getirmek, insanlara mümkün olan en doğru bil-
             giyi vermek ve bilim dünyasına katkı sağlamaktır. Elbette bu
             alanda yapılan çalışmalarda birtakım kısmi hatalar yapılmış
             olabilir. Zira dinî kaynaklarda Kur’an-ı Kerim dışında verilen
             bilgilerin güvenilirliği hep tartışılmıştır. Dolayısıyla yukarıda
             naklettiğimiz bilgilerin eleştirisi, bütünüyle bu kitabın yazıl-
             ma sebebi olup, ilgili yerlerde geniş bir şekilde değerlendir-
             meler  yapılmıştır.  Bu  nedenle  M.  İlmiye  Çığ’ın  yazdıklarını
             eleştirmek için bu kitapta verilen bilgileri tekrar etme yoluna
             gidilmeyecektir. Ancak eleştiri konusu Hz. Nuh ile ilgili veri-
             len bilgiler yerine doğrudan Kur’an-ı Kerim olunca, okuyucu-
             yu doğru bilgilendirme sorumluluğunun gereği olarak bazı
             hususların düzeltilmesinde zaruret bulunmaktadır.

             M. İlmiye Çığ, Hz. Nuh’u Tevrat’tan elde ettiği bilgiler ölçü-
             şünde kabul etmekte ve onu da Sümerlilerden gelen bilgiler
             çerçevesinde değerlendirmektedir. Hz. Nuh’u İslam kaynak-
             larını esas alarak bir peygamber olarak kabullenme yerine,
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267