Page 267 - Hz_Nuh
P. 267

266  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           rim’deki sureler belli konuların münhasıran ele alındığı konu
           başlıkları değildir.
           Kutsallık  içermeyen  bilimsel  verilerin  ve  teorilerin,  mutlak
           doğrular gibi kabul edilmesi ve bunlar esas alınarak kutsal
           metinler üzerinde eleştiriler yapılması da doğru değildir. Gö-
           receli ve zamanla aksi ispat edilebilecek bu verileri esas ala-
           rak Kur’an-ı Kerim’i eleştirmek bilimsel bir araştırma usulü
           olmasa gerektir. Zira geçmiş hakkında bilgi içeren verilerin
           günümüze kadar nasıl korunduğuyla alakalı elimizde sağlıklı
           belgeler bulunmamaktadır. Var olduğu iddia edilenler, arke-
           olojik  veriler  ve  belgeler  ise  yorumlayanların  kimlikleri  ve
           bilimsel yetkinlikleri dikkate alınarak eleştirilerden nasibini
           almaktadır.

           Kur’an-ı Kerim, başta Hz. Nuh kıssası olmak üzere, diğer alan-
           larda verilen bilgilerin bir kısmının, gayba ait bilgiler oldu-
           ğunu  hatırlatarak,  zamanla  gerçek  bilgilerin  unutulduğunu
           ve yaşayan insanlar tarafından doğrusunun bilinmediğini, bu
           konudaki bilgi kirliliğini gidermek, yanlışları düzeltmek, ek-
           sikleri tamamlamak amacıyla, bunların doğrusunun Yüce Al-
           lah tarafından Hz. Muhammed’e vahyedildiğini mükerreren
           bildirilmektedir.
           Çığ, Hz. Nuh konusuyla alakalı olarak “Kur’an’da bu olay çok
           yüzeysel  yazılmış.”  derken  onun  bir  kutsal  metin  olduğunu
           unuttuğu görünmekte, bu konuda dünyada en geniş bilgiyi
           farklı surelerde kendine özgü metoduyla naklettiğinden söz
           etmemektedir. Kur’an-ı Kerim’de hangi hususta olursa olsun,
           ilahi üsluba uygun olarak, insanlara ne kadar bilgi verilmesi
           gerekmiş ise o kadarı verilmiştir. Ayrıca o yazılmış değil, va-
           hiy ürünü olarak Yüce Allah tarafından indirilmiş ve Hz. Mu-
           hammed tarafından yazdırılmış bir kutsal metindir. Kur’an-ı
           Kerim temelde bir irşat ve hidayet kitabı olup, tarih kitabı
           değildir. Tarihî olaylar, aktarılan örneklerden hareketle mu-
           hatap kitlelere belli mesajları vermeyi hedeflemektedir. Bu
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272