Page 260 - Hz_Nuh
P. 260
Zaruri Bir Açıklama
Muazzez İlmiye Çığ, Samuel Noah Kramer’in Sümer kaynak-
larından aktardığı, bilimsel gelişmelere paralel olarak zaman
içerisinde eleştirisi yapılabilecek soyut ve göreceli bilgileri
kaynak göstererek, Kur’an-ı Kerim’de Hz. Nuh ile ilgili veri-
len bilgi ve haberleri eleştirmektedir. Bu eleştirisinde onun,
Kur’an-ı Kerim’in Yüce Allah’ın kelamı olduğunu, vahiy yoluy-
la Hz. Muhammed’e indiğini ve hiçbir değişime uğramadan
çeşitli yollarla zamanımıza kadar geldiğini bilmediği veya bi-
lip de görmezden geldiği anlaşılmaktadır.
Çığ, “Sümer Yazılarına ve Arkeolojik Buluntulara Göre İbrahim
Peygamber” isimli kitabında şöyle demektedir: “Kur’an’da bu
olay çok yüzeysel yazılmış; 7 sure içinde 20 ayet var ki, Nuh ile
kavmi arasında inanç problemleriyle ilgili. Bunları toparlaya-
cak olursak; Nuh halkı çok günahkâr, Allah ona üzülmemesini,
kendisinin bildirdiği gibi (neyi bildirdiği belli değil) gemi yap-
masını, içinde her cinsten birer çifti (“her cins” nedir?) ailesini
ve iman edenleri gemiye almasını söylüyor. Nuh gemiyi yapar-
ken, halk onunla alay ediyor. Sular kaynıyor, gemi dağlar gibi
dalgalar arasında gitmeye başlıyor. Nuh karada olan oğlunu
çağırıyor. O Allah’a inanmadığı için gemiye binmiyor ve boğu-
luyor. (Bu ne Babil’de var ne Tevrat’ta var.) Kur’an’daki bütün
konularda, Tanrı’nın tek oluşuna inanma üzerinde durulmuş.
İnanmayanlar cezalandırılmış. Nuh da kavmini Allah’a inan-
dırmaya çalışmış. İnanmayanlar Tufan’la cezalandırılmış. Hâl-