Page 260 - Hz_Nuh
P. 260

Zaruri Bir Açıklama






             Muazzez İlmiye Çığ, Samuel Noah Kramer’in Sümer kaynak-
             larından aktardığı, bilimsel gelişmelere paralel olarak zaman
             içerisinde  eleştirisi  yapılabilecek  soyut  ve  göreceli  bilgileri
             kaynak göstererek, Kur’an-ı Kerim’de Hz. Nuh ile ilgili veri-
             len bilgi ve haberleri eleştirmektedir. Bu eleştirisinde onun,
             Kur’an-ı Kerim’in Yüce Allah’ın kelamı olduğunu, vahiy yoluy-
             la Hz. Muhammed’e indiğini ve hiçbir değişime uğramadan
             çeşitli yollarla zamanımıza kadar geldiğini bilmediği veya bi-
             lip de görmezden geldiği anlaşılmaktadır.
             Çığ, “Sümer Yazılarına ve Arkeolojik Buluntulara Göre İbrahim
             Peygamber” isimli kitabında şöyle demektedir: “Kur’an’da bu
             olay çok yüzeysel yazılmış; 7 sure içinde 20 ayet var ki, Nuh ile
             kavmi arasında inanç problemleriyle ilgili. Bunları toparlaya-
             cak olursak; Nuh halkı çok günahkâr, Allah ona üzülmemesini,
             kendisinin bildirdiği gibi (neyi bildirdiği belli değil) gemi yap-
             masını, içinde her cinsten birer çifti (“her cins” nedir?) ailesini
             ve iman edenleri gemiye almasını söylüyor. Nuh gemiyi yapar-
             ken, halk onunla alay ediyor. Sular kaynıyor, gemi dağlar gibi
             dalgalar arasında gitmeye başlıyor. Nuh karada olan oğlunu
             çağırıyor. O Allah’a inanmadığı için gemiye binmiyor ve boğu-
             luyor. (Bu ne Babil’de var ne Tevrat’ta var.) Kur’an’daki bütün
             konularda, Tanrı’nın tek oluşuna inanma üzerinde durulmuş.
             İnanmayanlar cezalandırılmış. Nuh da kavmini Allah’a inan-
             dırmaya çalışmış. İnanmayanlar Tufan’la cezalandırılmış. Hâl-
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265