Page 197 - Hz_Nuh
P. 197

Tufan’da Çocukların Durumu







           Nuh Tufan’ında henüz reşit olmamış çocukların da ölmüş ol-
           ması ihtimali üzerinde duran bilim insanları, “Günahkâr anne
           ve  babalarının  yanında  çocukların  günahı  neydi?”  sorusunu
           sorarak böyle bir durumun Yüce Allah’ın adaletine uygun ol-
           mayacağını belirtmiş ve buna kendilerince bir çıkış yolu ara-
           mıştır.
           İslam inancına göre, Hz. Âdem cennette bir hata işlemiş, bun-
           dan dolayı çok üzülmüş ve Cenab-ı Allah’a tövbe etmiş, onun
           tövbesi Allah tarafından kabul edilmiş, işlediği suç bağışlan-
                 662
           mıştır.   Bu  nedenle  İslam’da,  Hıristiyanlıkta  olduğu  gibi,
                    663
           “asli suç”   inancı olmadığı için çocukların dünyaya gelirken
           atalarının işledikleri günahlardan sorumlu olmadığı, doğum
           anından  itibaren,  akil/baliğ  oluncaya  kadar  masum  oldu-
           ğuna  inanılmıştır.  Ayrıca  İslam  dininde  “…Hiçbir  günahkâr
                                              664
           başkasının  günah  yükünü  üslenmez…”   ayeti  kerimesinden
           de anlaşıldığı üzere birinin işlediği suçtan dolayı, başkaları
           suçlu sayılmamıştır. Ancak “Nuh: Rabb’im! dedi, yeryüzünde
           kâfirlerden hiç kimseyi bırakma! Çünkü sen onları bırakırsan
           kullarını saptırırlar, yalnız ahlaksız, nankör (insanlar) doğu-

                              665
           rurlar (yetiştirirler).”  ayeti kerimelerini yorumlayanlar, Hz.
           662   Geniş bilgi için bk. Erdem, Hz. Âdem, s. 160-163.
           663   Geniş bilgi için bk. Erdem, HZ. Âdem, s. 84-91.
           664   En’am, 6/164; İsra, 17/15; Fatır, 35/18; Zümer, 39/7; Necm, 53/38.
           665   Nuh, 71/26-27.
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202