Page 197 - Hz_Nuh
P. 197
Tufan’da Çocukların Durumu
Nuh Tufan’ında henüz reşit olmamış çocukların da ölmüş ol-
ması ihtimali üzerinde duran bilim insanları, “Günahkâr anne
ve babalarının yanında çocukların günahı neydi?” sorusunu
sorarak böyle bir durumun Yüce Allah’ın adaletine uygun ol-
mayacağını belirtmiş ve buna kendilerince bir çıkış yolu ara-
mıştır.
İslam inancına göre, Hz. Âdem cennette bir hata işlemiş, bun-
dan dolayı çok üzülmüş ve Cenab-ı Allah’a tövbe etmiş, onun
tövbesi Allah tarafından kabul edilmiş, işlediği suç bağışlan-
662
mıştır. Bu nedenle İslam’da, Hıristiyanlıkta olduğu gibi,
663
“asli suç” inancı olmadığı için çocukların dünyaya gelirken
atalarının işledikleri günahlardan sorumlu olmadığı, doğum
anından itibaren, akil/baliğ oluncaya kadar masum oldu-
ğuna inanılmıştır. Ayrıca İslam dininde “…Hiçbir günahkâr
664
başkasının günah yükünü üslenmez…” ayeti kerimesinden
de anlaşıldığı üzere birinin işlediği suçtan dolayı, başkaları
suçlu sayılmamıştır. Ancak “Nuh: Rabb’im! dedi, yeryüzünde
kâfirlerden hiç kimseyi bırakma! Çünkü sen onları bırakırsan
kullarını saptırırlar, yalnız ahlaksız, nankör (insanlar) doğu-
665
rurlar (yetiştirirler).” ayeti kerimelerini yorumlayanlar, Hz.
662 Geniş bilgi için bk. Erdem, Hz. Âdem, s. 160-163.
663 Geniş bilgi için bk. Erdem, HZ. Âdem, s. 84-91.
664 En’am, 6/164; İsra, 17/15; Fatır, 35/18; Zümer, 39/7; Necm, 53/38.
665 Nuh, 71/26-27.