Page 202 - Hz_Nuh
P. 202
Hz. NUH 201
Nuh’un kavmi içinde çocuk bulunmadığından dolayı ‘Büyükle-
rin kusurları sebebiyle küçükler niçin helak oldu?’ şeklinde bir
soru gereksizdir.” diyerek bu görüşe dolaylı olarak katılmıştır.
O başka bir ihtimali de yok saymayarak, şayet bu bilgi doğru
değil de helak zamanı çocukların var olduğu kabul edilirse, bu
durumu, onların helakinin ana ve babalarının azabının daha
679
da artmasına sebep olacağını düşünerek makul bulmuştur.
En-Neccar, Cenab-ı Allah’ın adaleti gereği zalimlerin dışında
kimseyi cezalandırmadığı, çocukların helak edilmesinin de
ebeveynleri için bir tür cezalandırılma şekli olduğu üzerinde
durarak M. Vehbi’nin ikinci görüşüne katılmıştır. Nitekim o,
tarihî süreçte sel, yangın, deprem gibi çeşitli sebeplerle çocuk
ölümleriyle karşılaşıldığını hatırlatmıştır. Dolayısıyla Tufan
olayına, Hz. Nuh’un kavminin tamamının muhatap olduğunu
ve çocukların Tufan cezasından kurtulmalarını izah için, Nuh
kavminin kadınlarının kırk yıl Yüce Allah tarafından kısırlaş-
tırıldığı şeklindeki bilim insanları ve müfessirler tarafından
680
nakledilen bilgilere ihtiyaç bulunmadığını hatırlatmıştır.
İbn Kesir’in Hz. Aişe’den naklettiği bir rivayete göre, Hz. Pey-
gamber efendimiz: “Eğer Yüce Allah Nuh’un kavminden biri-
sine merhamet etmiş olsaydı, küçük çocuğun annesine merha-
met ederdi.” şeklinde buyurmuş ve anasının bütün gayretine
rağmen çocuğunun Tufanda öldüğünü, bir ibret levhası ola-
681
rak haber vermiştir. Böylece Peygamberimiz Hz. Muham-
med, Tufanda çocukların da öldüğünü bildirmiş, dolaylı ola-
rak kadınların kısırlaştırılması olayının gerçek dışı olduğunu
ifade etmiştir.
Bu konunun karmaşıklığı dolayısıyla çıkış yolu arayanlar şöy-
le bir sonuca ulaşmışlardır: “Allah Sübhanehu yaratıklarının
hepsine hâkimdir. Mutlak mülk sahibi O’dur. İstediğini yapar
679 Mehmed Vehbi, s. 15/6173.
680 Bk. En-Neccar, s. 61.
681 İbn Kesir, Tefsir, s. 8/3934.