Page 202 - Hz_Nuh
P. 202

Hz. NUH  201


             Nuh’un kavmi içinde çocuk bulunmadığından dolayı ‘Büyükle-
             rin kusurları sebebiyle küçükler niçin helak oldu?’ şeklinde bir

             soru gereksizdir.” diyerek bu görüşe dolaylı olarak katılmıştır.
             O başka bir ihtimali de yok saymayarak, şayet bu bilgi doğru
             değil de helak zamanı çocukların var olduğu kabul edilirse, bu
             durumu, onların helakinin ana ve babalarının azabının daha
                                                                   679
             da artmasına sebep olacağını düşünerek makul bulmuştur.
             En-Neccar, Cenab-ı Allah’ın adaleti gereği zalimlerin dışında
             kimseyi  cezalandırmadığı,  çocukların  helak  edilmesinin  de
             ebeveynleri için bir tür cezalandırılma şekli olduğu üzerinde
             durarak M. Vehbi’nin ikinci görüşüne katılmıştır. Nitekim o,
             tarihî süreçte sel, yangın, deprem gibi çeşitli sebeplerle çocuk
             ölümleriyle  karşılaşıldığını  hatırlatmıştır.  Dolayısıyla  Tufan
             olayına, Hz. Nuh’un kavminin tamamının muhatap olduğunu
             ve çocukların Tufan cezasından kurtulmalarını izah için, Nuh
             kavminin kadınlarının kırk yıl Yüce Allah tarafından kısırlaş-
             tırıldığı şeklindeki bilim insanları ve müfessirler tarafından
                                                                 680
             nakledilen bilgilere ihtiyaç bulunmadığını hatırlatmıştır.
             İbn Kesir’in Hz. Aişe’den naklettiği bir rivayete göre, Hz. Pey-
             gamber efendimiz: “Eğer Yüce Allah Nuh’un kavminden biri-
             sine merhamet etmiş olsaydı, küçük çocuğun annesine merha-
             met ederdi.” şeklinde buyurmuş ve anasının bütün gayretine
             rağmen çocuğunun Tufanda öldüğünü, bir ibret levhası ola-
                                681
             rak haber vermiştir.  Böylece Peygamberimiz Hz. Muham-
             med, Tufanda çocukların da öldüğünü bildirmiş, dolaylı ola-
             rak kadınların kısırlaştırılması olayının gerçek dışı olduğunu
             ifade etmiştir.

             Bu konunun karmaşıklığı dolayısıyla çıkış yolu arayanlar şöy-
             le bir sonuca ulaşmışlardır: “Allah Sübhanehu yaratıklarının
             hepsine hâkimdir. Mutlak mülk sahibi O’dur. İstediğini yapar


             679   Mehmed Vehbi, s. 15/6173.
             680   Bk. En-Neccar, s. 61.
             681   İbn Kesir, Tefsir, s. 8/3934.
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207