Page 201 - Hz_Nuh
P. 201

200  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           Hz. Muhammed’in yetiştiği ortam bunlardan farklı değildir.
           O, insani ve ahlaki zaafların en üst düzeyde ve sosyal hayatta
           etkili olduğu, bu yüzden bilim insanlarınca “Cahiliye Döne-
           mi” olarak nitelenen, kölelerin, kadınların, kız çocuklarının,
           toplumun  zayıflarının  insanca  yaşama  imkânı  bulamadığı,
           hatta bir kısmının yaşama hakkının bile olmadığı bir ortam-
           da  peygamber  olarak  görevlendirilmiştir.  Onun  zamanında
           adalet  haklının  hakkını  aldığı  değil,  güçlülerin  isteklerinin
           yerine getirildiği bir şekle dönüşmüş, düşkünler, zavallılar ve
           zayıflar onların insafına terk edilmiştir. Buna rağmen Hz. Mu-
           hammed onlar arasında, onların hayatının vazgeçilmezi olan
           ahlaksızlık ve adaletsizliklere bulaşmadan “el-Emin” şeklinde
           nitelendirilmiştir. Çünkü o diğer peygamberler gibi toplumun
           içinde  bulunduğu  kirlerden  Allah  tarafından  korunmuş  ve
           özel bir şekilde farklı kimlik ve kişiliğe sahip olarak yetişti-
                   677
           rilmiştir.
           Bazı  bilim  insanları,  çocukların  doğdukları  zaman  anne  ve
           babaları gibi günahkâr olmayacağı yönündeki genel hükmü
           ileri  sürerek  konuya  olumlu  bir  çözüm  getirmek  istemiş-
           tir. Onlar, yukarıda mealini naklettiğimiz ayet ve Hz. Nuh’un
           duasından  sonra,  müşriklerin  ve  kafirlerin  çocuklarının  da
           kendileri gibi günahkâr doğacağı veya çevresel faktörler so-
           nucu, doğan çocukların günahkâr ve inkârcılar olarak yetiş-
           tirileceği gerekçesiyle, kavminin Allah tarafından kırk yıllık
           bir zaman diliminde kısırlaştırıldığını iddia etmiştir. Böyle-
           ce onlar, bir bakıma gemi yapımında kullanılacak ağaçların
           yetişme  süresi  boyunca,  Hz.  Nuh’un  kavminin  çocuklarının
           olmadığını  ve  dolayısıyla  Tufan’da  masumların  ölmediğini
           belirtmiştir.  Mehmed Vehbi, “Helakten kırk sene evvelinden
                      678
           beri karıları çocuk doğuramaz oldukları cihetle helak zamanı


           677   Duha, 93/1-11; İnşirah, 94/1-4; Celaleddin Suyuti, Camiu’s-Sağir, Daru’s-Sa-
              ade, s. 2005, 1/12.
           678    Bk.  Fîrûzâbâdî,  s.  6/29;  Vanî  Mehmed  Efendi,  Araisü’l-Kur’an,  İstanbul,
              2020, s. 82; Eş-Şihava, s. 1/297.
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206